Αξιοποιείται η παλιά σιδηροδρομική γραμμή Τιθορέα-Μπράλος-Λιανοκλάδι

Με πρωτοβουλία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη, πραγματοποιήθηκε σήμερα σύσκεψη στο Υπουργείο υπό το Γενικό Γραμματέα, Θάνο Βούρδα, στην οποία συμμετείχαν οι βουλευτές των Νομών Φθιώτιδας και Φωκίδας και οι φορείς της Α/θμιας και Β/θμιας Αυτοδιοίκησης που σχετίζονται με την παλαιά Γραμμή του Σιδηροδρομικού Δικτύου Τιθορέα-Μπράλος- Λιανοκλάδι και η οποία έμεινε προσωρινά ανενεργή μετά την ενεργοποίηση της Νέας Σύγχρονης Ηλεκτροκινούμενης και Τηλεδιοικούμενης Γραμμής από την Τιθορέα έως το Λιανοκλάδι.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν επίσης οι Διοικήσεις του ΟΣΕ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΓΑΙΑΟΣΕ.Η σύσκεψη ήταν η τέταρτη σε σειρά συσκέψεων το τελευταίο δίμηνο όπου συζητείτε ο τρόπος της αξιοποίησης της παλαιάς Γραμμής, πάντοτε σύμφωνα με τη δέσμευση του Πρωθυπουργού και της Κυβέρνησης για μη εγκατάλειψη της Γραμμής και της τουριστικής της αξιοποίησης .

Όπως είναι γνωστό το μεσοδιάστημα της προσωρινής απενεργοποίησης της Γραμμής, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για 4 μήνες κάλυψε οικονομικά τη λεωφορειακή σύνδεση Τιθορέας-Αμφίκλειας-Μπράλου και τον μήνα Ιούνιο η σύνδεση αυτή καλύφθηκε από το Υπουργείο σε συνεργασία με τον ΟΣΕ.

        Στη σύσκεψη ανακοινώθηκαν τα εξής:

  • Η ΓΑΙΑΟΣΕ ολοκληρώνει εντός του Ιουλίου τη μελέτη σκοπιμότητας που έχει ζητήσει του Υπουργείο για τη συγκεκριμένη Γραμμή και τα αποτελέσματά της θα χρησιμοποιηθούν στα πλαίσια του επανακαθορισμού των ενισχύσεων των άγονων γραμμών για το 2019 αλλά και για αξιοποίηση από πλευράς της Αυτοδιοίκησης σε θέματα Τουριστικών και περιηγητικών δρομολογίων σε συνεργασία με τους φορείς εκτέλεσης δρομολογίων. Στόχος η εκτέλεση τακτικών δρομολογίων στη διαδρομή Τιθορέα–Μπράλος–Λιανοκλάδι -Στυλίδα.
  • Σε συνεννόηση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη , με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποφασίστηκε η διέλευση 2 δρομολογίων Αθήνα – Θεσσαλονίκη την ημέρα (Δρομολόγια 1510 και 1511) μέσω της παλαιάς Γραμμής και ενός επιπλέον κάθε Κυριακή (Δρομολόγια 3520/3521). Η ενεργοποίηση των δρομολογίων θα γίνει, σύμφωνα με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, από την 1η Ιουλίου.
  • Ο ΟΣΕ έχει ήδη προχωρήσει στη συντήρηση και τον καθαρισμό της Γραμμής το μήνα Μάιο.
  • Η ΓΑΙΑΟΣΕ έχει από εξάμηνου στείλει στους Δήμους της περιοχής προγραμματική σύμβαση για την αξιοποίηση των κτιρίων στην παλαιά Γραμμή και αναμένει τις παρατηρήσεις τους προκειμένου να προχωρήσει η αξιοποίησή τους από τους ΟΤΑ.

Όπως τονίστηκε από τον Γ.Γ. του Υπουργείου, όλες αυτές οι ενέργειες και οι πράξεις υπερβαίνουν ακόμη και τις δεσμεύσεις που είχαν αναληφθεί για τουριστική αξιοποίηση της Γραμμής και την καθιστούν βασικό δίκτυο του Ελληνικού Σιδηροδρόμου.

Δήλωση Καραναστάση

Για τις θετικές εξελίξεις πάνω στο θέμα ο βουλευτής Φθιώτιδας του ΣΥΡΙΖΑ Απόστολος Καραναστάσης δήλωσε:

«Ανακοινώθηκε σήμερα, από το Υπουργείο Υποδομών – Μεταφορών, ο τρόπος άμεσης αξιοποίησης της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής Τιθορέας – Λιανικλαδίου,

που με την νέα χάραξη της γραμμής και την ηλεκτροκίνηση των συρμών παρακάμφθηκε.

Θυμίζουμε ότι ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας είχε δεσμευτεί «για την εναλλακτική αξιοποίηση της παλαιάς γραμμής με τουριστικά, ιστορικά και φυσιολατρικά δρομολόγια, σε μια περιοχή ιδιαίτερης, μοναδικής φυσικής ομορφιάς» καθώς και για τον εκσυγχρονισμό της γραμμής Λιανοκλάδι – Λαμία – Στυλίδα.

Σήμερα, με τις προσπάθειες και τη συμβολή όλων, υλοποιούμε τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού, πηγαίνοντας, μάλιστα, ένα βήμα πιο μπροστά, αφού αποφασίσαμε την χρήση της συγκεκριμένης γραμμής και για την εξυπηρέτηση των τοπικών συγκοινωνιακών αναγκών των κατοίκων της περιοχής.

Αποδεικνύεται λοιπόν έμπρακτα η τήρηση των δεσμεύσεων που έχουν αναληφθεί και είναι πια στο πεδίο δράσης της Αυτοδιοίκησης και των φορέων της περιοχής η περεταίρω αξιοποίηση προκειμένου να δημιουργηθούν συνθήκες εμπιστοσύνης και ενίσχυσης σε δρομολόγια προαστιακού τύπου σε βάθος χρόνου».

Αφήστε μια απάντηση