Αυτά είναι τα 5 άμεσα μέτρα της Κυβέρνησης για το νησί

share on:

Έληξε πριν λίγο η διυπουργική σύσκεψη στο Μαξίμου για την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σαμοθράκης.

Στη σύσκεψη στην οποία προήδρευσε ο υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης,  συμμετείχαν ο υπουργός Εσωτερικών, Τάκης Θεοδωρικάκος, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης, ο υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ, αρμόδιος για το συντονισμό του κυβερνητικού έργου, Άκης Σκέρτσος, ο υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ και κυβερνητικός Εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας και ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Χρήστος Μέτιος.

 

Στον εισαγγελέα

Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε το Μαξίμου, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κάλεσε χθες σε απολογία την ακτοπλοϊκή εταιρία συμφερόντων Μανούση που διαχειρίζεται τα πλοία Σάος και Σαόνησος. Επιπλέον, η Λιμενική Αρχή Αλεξανδρούπολης διαβίβασε σήμερα το σχετικό φάκελο στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Αλεξανδρούπολης, με στόχο να διερευνηθούν τα αίτια του πολυήμερου ακτοπλοϊκού αποκλεισμού της Σαμοθράκης.

 

Τα μέτρα

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτρας ανακοίνωσε τα εξής μέτρα για τη Σαμοθράκη:

  • Εξασφάλιση της απρόσκοπτης τακτικής ακτοπλοϊκής σύνδεσης του νησιού με την Αλεξανδρούπολη, μέχρι 31/10/2019, οπότε και λήγει η παρούσα σύμβαση.
  • Βελτιστοποίηση του πλαισίου προκήρυξης για τις συμβάσεις που αφορούν στις άγονες γραμμές με καλύτερα πλοία, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας πλοίου αντικατάστασης.
  • Άμεση έναρξη, ύστερα από πολλά χρόνια, των εργασιών καθαρισμού και αποκατάστασης των λιμένων Καμαριώτισσας και Θερμών. Ήδη από σήμερα διατέθηκαν για το σκοπό αυτό, τα πρώτα κονδύλια από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προς τον Οργανισμό Λιμένος Αλεξανδρούπολης. Επιπλέον επιταχύνονται τα έργα εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης των λιμένων του νησιού.
  • προσθήκη κονδυλίων ύψους 4,5 εκατ. ευρώ για αντιπλημμυρικά έργα που είχαν εξαγγελθεί μετά τις καταστροφές του Σεπτεμβρίου του 2017, αλλά δεν υλοποιήθηκαν από την προηγούμενη κυβέρνηση, στα έργα συντήρησης οδικού δικτύου, ύψους 3,5 εκατ. ευρώ που ήδη υλοποιούνται από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
  • Ενίσχυση της τουριστικής κίνησης στο νησί με άμεση ενέργεια, την προσέλκυση Ρουμάνων τουριστών από τη Ρουμανία (που αποτελούν περίπου το 1/3 των επισκεπτών), κατόπιν συνεννόησης του Υπουργείου Τουρισμού με το γραφείο του ΕΟΤ στη Ρουμανία και μεσοπρόθεσμα, με τη δρομολόγηση νέας ακτοπλοϊκής γραμμής, Σαμοθράκης – Αλεξανδρούπολης – Λήμνου.

 

Σε απόγνωση οι επαγγελματίες

Οι ακυρώσεις κρατήσεων λόγω της εικόνας που παρουσίασε η Σαμοθράκη, έχουν προκαλέσει οικονομική αιμορραγία στους επαγγελματίες της Σαμοθράκης, που περίμεναν τον Αύγουστο για να κρατήσουν ζωντανές τις επιχειρήσεις τους.

Το μείζον πρόβλημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Σαμοθράκης είναι το λιμάνι της Καμαριώτισσας.

Ο δήμαρχος Σαμοθράκης Θανάσης Βίτσας σε ανάρτησή του στο Facebook αναφέρει σχετικά:

«Το πρόβλημα του λιμανιού της Σαμοθράκης δεν είναι μόνο ο καθαρισμός και η εκβάθυνση του αλλά περισσότερα προβλήματα και πιο σύνθετα. Πρέπει να ξεπεραστούν πλήθος προβλημάτων που οδηγούν σε αδιέξοδο (ανάγκη νομιμοποίησης αυθαίρετων κατασκευών, έκδοσης νέων περιβαλλοντικών όρων, επαναχάραξης γραμμών αιγιαλού – παραλίας, τροποποίησης της οριοθετημένης γραμμής χερσαίας ζώνης κ.α.) περιορισμένες δυνατότητες κύκλου ελιγμών κι ακόμα πιο περιορισμένες δυνατότητες ελλιμενισμού πλοίου».

Ο κ. Βίτσας προσθέτει ότι το masterplan για το λιμάνι «περιλαμβάνει μία σειρά μελετών, όπως τοπογραφικές, γεωτεχνικές, ακτομηχανική, έργων παράκτιας προστασίας, η/μ εγκαταστάσεων και Μ.Π.Ε. και φυσικά επέκταση. Η αρχική δέσμευση χρημάτων για την εκπόνηση των μελετών έγινε κατόπιν αιτήματός μας για το στρατηγικό για το νησί έργο τον Ιανουάριο του 2015 από το Υπουργείο Υποδομών (Υπουργός Μ. Χρυσοχοΐδης) αργότερα το καλοκαίρι του 2015 παρά τα προβλήματα της χώρας η χρηματοδότηση αξιολογήθηκε ως προτεραιότητας και παρέμεινε στο Π.Δ.Ε (Υπουργός Χ. Σπίρτζης, Γεν. Γραμ. Γ. Δέδες)».

«Αυτό το οποίο πρέπει στη συνέχεια να γίνει είναι οι εγκρίσεις των μελετών και η χρηματοδότηση του έργου» καταλήγει ο δήμαρχος Σαμοθράκης.

ΣΥΡΙΖΑ: Επικοινωνιακοί οι χειρισμοί της κυβέρνησης για Σαμοθράκη

Για επικοινωνιακούς χειρισμούς που στόχο έχουν να καλύψουν το «φιάσκο» με το δεκαήμερο αποκλεισμό της Σαμοθράκης, καθώς και για ολιγωρία και προχειρότητα στο χειρισμό του ζητήματος, κατηγορεί την κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ με ανακοίνωσή του.

Το γραφείο Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ σημειώνει ότι η επιλογή του πλοίου AZORES EXPRESS ήταν λανθασμένη, καθώς «όλοι γνώριζαν εκ των προτέρων ότι δεν είναι δυνατόν να εξυπηρετήσει τη γραμμή Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη, εξαιτίας των γεωμετρικών χαρακτηριστικών του Λιμανιού».

Κατηγορεί ακόμη την κυβέρνηση για ανικανότητα φιλοξενίας των χιλιάδων εγκλωβισμένων επισκεπτών, αλλά και για καθυστερημένη αντίδραση καθώς η κυβερνητική σύσκεψη έγινε σήμερα 15 μέρες μετά την εμφάνιση του προβλήματος.

Ο ΣΥΡΙΖΑ σημειώνει ότι στη σημερινή κυβερνητική σύσκεψη αντί για συγκεκριμένα, άμεσα και εφαρμόσιμα μέτρα στήριξης, ακούσαμε από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο γενικόλογες ανακοινώσεις. «Οι καταστροφικές συνέπειες για την τοπική οικονομία, η ταλαιπωρία των κατοίκων και των τουριστών και η μεγάλη ζημιά στην εικόνα του νησιού και της χώρας, σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, δεν αποκαθιστώνται με επικοινωνιακές φιέστες, συσκέψεις και χωρίς περιεχόμενο ανακοινώσεις 15 ημέρες μετά το γεγονός», σημειώνει.

Επισημαίνει ακόμα ότι στην ανακοίνωση του Μαξίμου δεν διευκρινίζεται μεταξύ άλλων πώς θα εξασφαλιστεί η ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού, γιατί καθυστερεί η προκήρυξη διαγωνισμού για νέα σύμβαση με πλοιοκτήτρια εταιρία, η οποία ήταν ήδη έτοιμη από την προηγούμενη κυβέρνηση, αλλά και ποια μέτρα θα λάβουν για να επιταχυνθεί η υλοποίηση έργων υποδομής που βρίσκονται στην ευθύνη της Περιφέρειας ΑΜ-Θ και παρουσιάζουν τραγικές καθυστερήσεις και ποια μέτρα πρόνοιας και στήριξης θα ληφθούν για τους επαγγελματίες και τους κατοίκους προκειμένου να ορθοποδήσει το νησί.

Ο ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνει ακόμα ότι το πρόβλημα που δημιουργήθηκε δεν αφορά στις λιμενικές υποδομές, αλλά στο πλοίο που επελέγη για να αντικαταστήσει το πλοίο ΣΑΟΣ ΙΙ το οποίο εμφάνισε βλάβη.

«Το φιάσκο με την επιλογή ακατάλληλου πλοίου από το αρμόδιο Υπουργείο Ναυτιλίας, η κυβέρνηση προσπαθεί να το αποκρύψει επιμελώς, «ανακαλύπτοντας» τα διαχρονικά προβλήματα στις λιμενικές υποδομές του νησιού που «δήθεν» είχαν εγκαταλειφθεί για τέσσερα και πλέον χρόνια επί κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ. Ωστόσο και σε σχέση με τις λιμενικές υποδομές τα δεδομένα τους διαψεύδουν», σημειώνει.

Σύμφωνα με το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, «το φαινόμενο των νέων προσχώσεων στο λιμένα της Καμαριώτισσας αναφέρθηκε για πρώτη φορά από το Λιμεναρχείο Σαμοθράκης στις 22 Μαΐου 2019 (και όχι τέσσερα χρόνια πριν) σε έγγραφο του προς τον Οργανισμό Λιμένα Αλεξανδρούπολης… Επισημαίνεται ότι αυτές οι προσχώσεις δεν εμποδίζουν τη ζώνη ελιγμού του πλοίου, δεδομένου ότι αυτή βρίσκεται σε αρκετή απόσταση από το ακρομόλιο.

Προσθέτει ακόμα ότι τα προηγούμενα χρόνια η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων της Γενικής Γραμματείας Λιμένων του Υπουργείου Ναυτιλίας κάλυψε όλα τα αιτήματα χρηματοδότησης που κατέθεσε ο Οργανισμός Λιμένα Αλεξανδρούπολής για τα λιμάνια της Σαμοθράκης (Καμαριώτισσα και Θέρμες)».

Σημειώνεται τέλος ότι, «η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και ο Οργανισμός Λιμένα Αλεξανδρούπολης, επιχείρησαν συστηματικά την αναβάθμιση του λιμένα της Καμαριώτισσας, μέσα και από τη χρηματοδότηση της μελέτης του Πλαισίου Έργων Ανάπτυξης Λιμένα (ΠΕΑΛ) και της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που εκπονήθηκε με ευθύνη της Διεύθυνσης Δ20 του ΥΠΟΜΕΔΙ για το σκοπό αυτό. Οι μελέτες έχουν ολοκληρωθεί και έχουν κατατεθεί προς έγκριση στις αρμόδιες Υπηρεσίες».

«Αν η κυβέρνηση Μητσοτάκη προσπαθεί να βρει υπαίτιους για το φιάσκο του ακτοπλοϊκού αποκλεισμού της Σαμοθράκης, αυτούς να τους αναζητήσει στα στελέχη της. Η προσπάθειά τους να τους εντοπίσουν στην ανεπάρκεια των λιμενικών υποδομών, το μόνο που κάνει είναι να αναδεικνύει το σημαντικό έργο των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ που σε διάστημα τεσσάρων χρόνων ανέτρεψαν την εικόνα εγκατάλειψης που είχαν επιβάλλει οι κυβερνήσεις Ν.Δ. – ΠΑΣΟΚ,» καταλήγει η ανακοίνωση.

Αφήστε μια απάντηση