Βασικά δικαιώματα καταναλωτή σε ταβέρνες, εστιατόρια, καφέ…

share on:

Τιμοκατάλογος

  • Ζητάτε τον τιμοκατάλογο του καταστήματος. Είναι υποχρεωμένοι να έχουν έναν ανά δύο τραπέζια και να τον διαθέτουν σε κάθε πελάτη πριν από την παραγγελία.
  • Οι τιμοκατάλογοι πρέπει να είναι γραμμένοι υποχρεωτικά στα Ελληνικά και προαιρετικά σε κάποια άλλη γλώσσα.
  • Ένας κατάλογος πρέπει υποχρεωτικά να είναι αναρτημένος στην είσοδο του καταστήματος.
  • Πρέπει πάντα να αναγράφονται οι τελικές τιμές, καθώς την ένδειξη: «Ο καταναλωτής δεν έχει υποχρέωση να πληρώσει εάν δε λάβει το νόμιμο παραστατικό στοιχείο (απόδειξη-τιμολόγιο).
  • Εάν διαθέτουν κατεψυγμένα ψάρια, κρέατα ή λαχανικά, πρέπει να αναγράφονται στον κατάλογο με την ένδειξη «κατεψυγμένο» καθώς και «προμαγειρεμένο» ή «προτηγανισμένο» για φαγητό.
  • Στις σαλάτες πρέπει να αναγράφεται η ονομασία όπως την ορίζει το κατάστημα και τα βασικά συστατικά που τη συνθέτουν.
  • Πρέπει να αναγράφεται το είδος των ελαίων που χρησιμοποιείται σε ωμή μορφή στα φαγητά.
  • Δεν επιτρέπεται η χρέωση του “κουβέρ” (π.χ. σέρβις).
  • Πρέπει να διατίθεται τρόπος ηλεκτρονικής πληρωμής.

 Προσοχή! Ζητάτε πάντα απόδειξη και ελέγχετε τα είδη που παραγγείλατε.

 

 Δελτίο Παραπόνων

Τα καταστήματα μαζικής εστίασης υποχρεούνται να τηρούν «Δελτίο Παραπόνων» σε ειδική θήκη, σε εμφανές σημείο στην έξοδο του καταστήματος εις τριπλούν, ώστε να συμπληρώνεται από τον καταναλωτή εφόσον έχει παράπονο και να αποστέλλεται στο αρμόδιο Τμήμα Εμπορίου κάθε Περιφέρειας.

 

Δικαιώματα καταναλωτών στις παραλίες

Τι πρέπει να γνωρίζουμε όταν επισκεπτόμαστε παραλίες;

Όλες οι παραλίες είναι κοινόχρηστου χαρακτήρα και επιτρέπεται η ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών. Στις οργανωμένες παραλίες, θα πρέπει να προβλέπεται ελεύθερος χώρος και για τους υπόλοιπους λουόμενους.

Η χρέωση για τη χρήση ομπρέλας και ξαπλώστρας θα πρέπει να είναι αναρτημένη σε τιμοκατάλογο σε εμφανές σημείο.

Θα πρέπει να εκδίδεται απόδειξη παροχής υπηρεσιών.

Όσες παραλίες έχουν αντίτιμο εισόδου, είναι υποχρεωμένες να έχουν ικανό αριθμό ναυαγοσωστών, κατά τους μήνες Ιούνιο – Αύγουστο και ώρες 10:30-17:30.

Στις οργανωμένες εγκαταστάσεις, πρέπει να υπάρχει επισήμανση με ευδιάκριτους πλωτούς σημαντήρες των ορίων, που μπορούν να φτάνουν οι λουόμενοι.

Στις παραλίες με εγκαταστάσεις θαλάσσιων μέσων αναψυχής, είναι υποχρεωτικό να υπάρχει διάδρομος μέσα στη θάλασσα, πλάτους 7 έως 15 μέτρων και μήκους σύμφωνα με τις ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής.

Απαγορεύονται τα θαλάσσια μέσα αναψυχής (σκι, αλεξίπτωτο, έλκηθρο, κλπ.) και τα θαλάσσια μοτοποδήλατα (jet ski, surf jet, sea beetle, sea bike) σε απόσταση μικρότερη των 100 μέτρων από τους σημαντήρες.

Η κυκλοφορία των παραπάνω θαλάσσιων μέσων απαγορεύεται τους μήνες Ιούνιο με Σεπτέμβριο μεταξύ των ωρών 14:00 και 17:00.

Τα wind surf πρέπει να κινούνται έξω από τους σημαντήρες ή 200 μέτρα από το σύνηθες σημείο των κολυμβητών.

Κόστος οργανωμένων παραλιών

Tο κόστος των οργανωμένων παραλιών πολλές φορές είναι απαγορευτικό  για  οικογένειες.

Συχνά  μια 4μελής οικογένεια πρέπει να διαθέσει από 30,00€-50,00€ για την είσοδο της σε μια  οργανωμένη παραλία καθώς και για να πάρει ένα καφέ ή αναψυκτικό, νερό και τοστ.

Θεωρούμε επιβεβλημένο ότι και στις οργανωμένες παραλίες θα πρέπει να ισχύσουν οι τιμές των βασικών ειδών (νερό, καφές, τοστ-σάντουιτς) που προβλέπονται στα κυλικεία των πλοίων, αεροδρομίων, αρχαιολογικών χώρων κλπ, ώστε ο καταναλωτής με μικρό κόστος να προμηθεύεται τα είδη πρώτης ανάγκης.

 

ΠΗΓΗ: ΕΚΠΟΙΖΩ

 

ΓΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ & ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ

ΕΠΚΑ-ΣΤΕ: 22210 20509, www.epka-ste.gr, epkastereas@gmail.com

EΚΠΟΙΖΩ: 2103304444, www.ekpizo.gr ,  info@ekpizo.gr

Γενική Γρ/τεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή:  1520, 1520@efpolis.gr,   Fax: 2103843549

Τουριστική Αστυνομία: 1571 (24ωρη γραμμή)

ΕΦΕΤ:  11717, 2106971500, info@efet.gr

 

Αφήστε μια απάντηση