Εκπαίδευση

Δημόσια δωρεάν Παιδεία για όλα τα παιδιά

Μέσα στο αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο που ψήφισε η κυβέρνηση της ΝΔ τον Ιούνιο του 2020 με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις», περιλαμβάνεται η δημιουργία μιας ξεχωριστής ελίτ Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων, ως σχολεία των «αρίστων».

«Ο χαρακτηρισμός δημόσιων σχολικών μονάδων ως Πρότυπων ή Πειραματικών Σχολείων» οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην κατηγοριοποίηση των σχολείων.  Μαθητές και εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται μέσα από ένα αυταρχικό, σκληρό και τιμωρητικό σύστημα που θα χρησιμοποιηθεί στη συνέχεια ως προπομπός για την αλλαγή του χαρακτήρα της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης.

Σχολεία και στη Στερεά (Χαλκίδα, Λαμία)  επιδιώκεται να μετατραπούν σε σχολεία για τους  έχοντες  και τους  «άριστους»  χωρίς να σεβαστούν  τις αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων που στέκονται ενάντια στη μετατροπή των σχολείων τους σε «Πρότυπα» και «Πειραματικά».

Συγκεκριμένα: Τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία θα διοικούνται από μια ειδική Διοικούσα Επιτροπή (Δ.Ε.Π.Π.Σ) που θα καθορίζει τα πάντα (τον τρόπο επιλογής των μαθητών, των διευθυντών, των εκπαιδευτικών, το ωρολόγιο πρόγραμμα, τη διδακτέα ύλη, τον τρόπο και τις μεθόδους διδασκαλίας, τη χρηματοδότησή τους κ.α.). Η επιτροπή θα αξιολογεί τα Πρότυπα – Πειραματικά Σχολεία  και θα αποφασίζει αν θα παραμείνουν ως τέτοια ή αν θα εκπέσουν σε κοινά σχολεία. (Θυμίζουμε ότι πρόκειται για την αξιολόγηση την οποία οι εκπαιδευτικοί αρνήθηκαν με την μαζική συμμετοχή τους στην απεργία –απόχη, που έχει κηρύξει η ΟΛΜΕ). Θα μεριμνά «για την προσέλκυση δωρεών, χορηγών και κάθε είδους παροχών». Είναι ολοφάνερο ότι το Υπ. Παιδείας και η κυβέρνηση βάζουν στο στόχαστρο τον δημόσιο, καθολικό και δωρεάν χαρακτήρα των δημόσιων σχολείων φροντίζοντας να φτιάξουν ειδικά σχολεία για λίγους και εκλεκτούς, που  θα λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.

Οι μαθητές των Πρότυπων θα επιλέγονται με εξετάσεις, ενώ των Πειραματικών κατόπιν κλήρωσης. Το σχολείο της γειτονιάς χάνεται και οι μαθητές των σχολείων, που θα επιλεγούν ως Πρότυπα, θα αναγκαστούν να αναζητήσουν σχολείο φοίτησης που θα τους «χωράει», πέρα από τα χωροταξικά όρια.

Στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία χάνονται οι οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών που είναι οριστικά τοποθετημένοι σε αυτά.  Η τοποθέτησή τους γίνεται όχι με οργανική θέση αλλά επί θητεία.  Κατοχυρώνεται, έτσι, η επιλογή των «ημετέρων», καθώς η προσωπικότητα και η συγκρότηση των εκπαιδευτικών θα πιστοποιείται κατόπιν συνέντευξης.  Οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται κάθε δύο χρόνια  και θα  επανακρίνονται κάθε τέσσερα χρόνια. Οι διατάξεις αυτές βάζουν βόμβα στα θεμέλια της οργανικής τοποθέτησης και ανοίγουν δρόμο στην εδώ και καιρό επιθυμία των κυβερνήσεων, ΟΟΣΑ,Ε.Ε, ΣΕΒ για άρση της μονιμότητας των εκπαιδευτικών. Τα εργασιακά δικαιώματα ακόμα και το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών τίθεται υπό αμφισβήτηση αφού το ΥΠΑΙΘ μπορεί να το τροποποιεί κατά το δοκούν (παράγραφο 23 του Άρθρου 19).

Οι παραπάνω επιλογές της κυβέρνησης απογειώνουν  τους ταξικούς φραγμούς στη μόρφωση και πλήττουν  άμεσα τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών των φτωχών λαϊκών στρωμάτων. Είναι βέβαιο πως τα κυβερνητικά μέτρα που προωθούνται θα  κλείσουν  σχολεία, θα διώξουν  μαθητές από την εκπαίδευση, θα οδηγήσουν σε εργασιακές σχέσεις γαλέρας και  σε απολύσεις εκπαιδευτικών.   Τα μέτρα αυτά  εφαρμόστηκαν σε διάφορες χώρες με οδυνηρά αποτελέσματα για τα εκπαιδευτικά συστήματα.  Τα σχέδια της κυβέρνησης πρέπει να συναντήσουν την καθολική αντίθεση.

Ως ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΗ ΣΤΕΡΕΑ στεκόμαστε στο πλευρό  μαθητών –εκπαιδευτικών- γονιών και απαιτούμε να μην χαρακτηριστεί κανένα σχολείο «Πρότυπο- Πειραματικό».

ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

 

ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΗ ΣΤΕΡΕΑ

Σχετικές αναρτήσεις

Διευθυντής σχολείου άφησε τα παιδιά χωρίς θέρμανση

efthia

Αιολικά: Δεν αρκούν οι ομόφωνες αρνητικές αποφάσεις της Αυτοδιοίκησης!

efthia

«Η Διδασκαλία της Ιστορίας στο Σύγχρονο Σχολείο»

efthia
Φόρτωση....

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο