Η κυβέρνηση Μητσοτάκη απορρυθμίζει την Παιδεία

share on:

Ο βουλευτής Βοιωτίας και Υπεύθυνος ΚΤΕ Εργασίας Κινήματος Αλλαγής, Γιώργος Μουλκιώτης τοποθετήθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, επισημαίνοντας εξ’ αρχής  ότι πρόκειται για μια ψευδεπίγραφη μεταρρύθμιση, που αγνοεί πλήρως της ουσιαστικές προκλήσεις της εκπαίδευσης, χωρίς να γίνεται ούτε μία αναφορά στην τεχνική εκπαίδευση, στην ειδική αγωγή, στα μειονοτικά σχολεία, στα σχολεία των μεταναστών, ενώ με νεοφιλελεύθερη ανταγωνιστική λογική, επιχειρεί να απορρυθμίσει περαιτέρω την Παιδεία. 

Μεταξύ άλλων, ο Γιώργος Μουλκιώτης ανέφερε ότι:

  • Η παραγωγή της πολιτικής της κυβέρνησης Μητσοτάκη στον κρίσιμο χώρο της εκπαίδευσης δεν έχει καμία σοβαρή επιστη​μονική βάση. Σε ορισμένες περιπτώσεις, επιχειρεί να εφαρμόσει αλλαγές που υπονομεύουν ακόμη περισσότερο το μορφωτικό αποτέλεσμα, ενώ παράλληλα, δεν υπάρχει καμία απολύτως μέριμνα να διασφαλιστεί ότι τα παιδιά που φοιτούν στο ελληνικό σχολείο θα μάθουν «γράμματα».
  • Η επαναφορά του χαρακτηρισμού διαγωγής των μαθητών αποτελεί δείγμα των πραγματικών προθέσεων της ηγεσίας του Υπουργείου, που δεν είναι άλλες από την αναβίωση βαθιά αναχρονιστικών και συντηρητικών πρακτικών.
  • Η λύση στη «διαμάχη» μεταξύ ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ για τα Λατινικά και την Κοινωνιολογία είναι γνωστή στην Ευρώπη εδώ και αρκετά χρόνια και αποτελεί ξεκάθαρη πρόταση του ΠΑΣΟΚ και του Κινήματος Αλλαγής. Είναι το Εθνικό Απολυτήριο όπου προφανώς χωράνε και τα Λατινικά και η Κοινωνιολογία, αλλά δεν έχει θέση στις δήθεν μεταρρυθμίσεις της Νέας Δημοκρατίας.
  • Στο νομοσχέδιο δεν υπάρχει συνολική πολιτική αξιολόγησης των συντελεστών της εκπαιδευτικής διαδικασίας, αλλά βελτιώσεις στην πολιτική Γαβρόγλου για την υποτιθέμενη αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, στην λογική της νεοφιλελεύθερης ανταγωνιστικής λογικής.
  • Η ηγεσία του Υπουργείου αδιαφορεί για την επιτακτική ανάγκη ενός σχολείου που αφενός θα ενισχύει την κριτική σκέψη του μαθητή και θα τον προετοιμάζει για την Ανώτατη Εκπαίδευση και αφετέρου θα αναβαθμίζει την τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση, που είναι καίριας σημασίας για την αναμόχλευση της οικονομίας και την επαγγελματική αποκατάσταση πολλών μαθητών.
  • Η Παιδεία οφείλει να αποτελεί βάση δημιουργίας και διαμόρφωσης μιας εύρυθμης, καλλιεργημένης, προοδευτικής και ευημερούς κοινωνίας και ακριβώς λόγω της μεγάλης σημασίας της, χρειάζονται προσεκτικές και καλά μελετημένες κινήσεις και αποφάσεις, που θα προκύψουν μετά από σχολαστική και ειλικρινή διαβούλευση.

Αφήστε μια απάντηση