Η ΛΑΡΚΟ ανήκει στους εργάτες

share on:

Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας με fasttrack διαδικασίες προωθεί το σταμάτημα της λειτουργίας της ΛΑΡΚΟ,  την απόλυση όλων των εργαζομένων, την ιδιωτικοποίηση – εκποίηση της. Την Πέμπτη 15/10 κατεβάζει τροπολογία για ψήφιση, χωρίς να την συζητά καν στην αρμόδια επιτροπή της βουλής, χωρίς να ακούσει, έστω και  προσχηματικά, τους εργαζόμενους. Η ΛΑΡΚΟ μετά από 56 χρόνια λειτουργίας για πρώτη φορά οδηγείται στο κλείσιμο.

Η  κυβέρνηση επιδιώκει να κρύψει τα «χαρτιά της», να εφησυχάσει και να«πιάσει στον ύπνο» τους εργαζόμενους. Έχει αμολήσει τα «παπαγαλάκια» της για να αποπροσανατολίσουν διαδίδοντας το πιθανό περιεχόμενο του «κοινωνικού ταμείου». Το προηγούμενο διάστημα αποπροσανατόλιζαν με σκανδαλώδεις προαγωγές και μεταθέσεις.

Από την πλευρά τους οι εργαζόμενοι 10 μήνες τώρα δίνουν τον αγώνα ενάντια στην ιδιωτικοποίηση γιατί γνώριζαν τις επιπτώσεις αυτής. Δεν «τσιμπούν» στον αποπροσανατολισμό. Συνεχίζουν.

Με τα στοιχεία που έχουν οι εργαζόμενοι στη διάθεσή τους, γνωρίζουν  ότι:

  • 1.2021 δεν θα υπάρχει ρεύμα στο εργοστάσιο. Η πανάκριβη, σκανδαλώδης σύμβαση που έκανε η ειδική διαχείριση με τη ΔΕΗ λήγει.
  • Στα μεταλλεία ενώ δόθηκαν εκατομμύρια ευρώ σε μεγαλοεργολάβους για να κάνουν αποκαλύψεις μεταλλεύματος, τώρα που οι αποκαλύψεις αυτές είναι να δώσουν δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, σταμάτησαν. Επιβεβαιώθηκε η καταγγελία μας για δημιουργία «προίκας» στους μελλοντικούς «μνηστήρες». Απολύθηκαν ήδη στα μεταλλεία της Εύβοιας 40 εργαζόμενοι από τον εργολάβο. Οιπερισσότεροι από αυτούς κάτοικοι  της περιοχής που είχε πληγεί στις τελευταίες πλημμύρες. Πλέον ο ρυθμός των εργασιών στα μεταλλεία της Εύβοιας έχει πέσει σε ρυθμό που δεν μπορεί να καλύψει με πρώτη ύλη το εργοστάσιο μετά από τις 1.1. 2021
  • Στην Καστοριά σχεδόν  σε όλο το διάστημα της ειδικής διαχείρισης της το μεταλλείο της ΛΑΡΚΟ έμεινε κλειστό. Εκεί η κυβέρνηση έριξε «κανόνι» στον δεδουλευμένο μόχθο δεκάδων αυτοαπασχολούμενων αυτοκινητιστών.Άφησε «προίκα»πάνω απ 1.000.000 τόνουςετοιμοπαράδοτουμεταλλεύματος. Μόνο τώρα στο τέλος  τους πρόσφερε εργασία για λίγους μήνες, μόνο και μόνο για να μπορεί να δικαιολογήσει την μεταφορά 20.000 τόνων μεταλλεύματος από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης  στο λιμάνι της Λάρυμνας, μεταλλεύματος, που δεν φαινόταν πουθενά καταγεγραμμένο.
  • Στο μεταλλείο της Βοιωτίας, στον Αη Γιάννη συμβαίνει ακριβώς το ίδιο. «Τάισε» τον μεγαλοεργολάβο και πλέον σταμάτησε και εκεί τις εργασίες.
  • Οι συμβάσεις με τα δουλεμπορικά γραφεία που απασχολούν εργαζόμενους σε πάγιες και διαρκείς ανάγκες, όπως συντήρηση του εργοστασίου της Λάρυμνας, καθαρίστριες και φύλαξη λήγουν και αυτές 31/12/2020. Μαζί με αυτές λήγουν και οι συμβάσεις δεκάδων αυτοαπασχολούμενων.

Μετά από 56 χρόνια λειτουργίας η κυβέρνηση κλείνει τη ΛΑΡΚΟ και παράλληλα προχωρά στη σύσταση «κοινωνικού ταμείου» απολύοντας όλους τους εργαζομένους.

Στις 17 Οκτωβρίου 2020 ημέρα Σάββατο  στις 11:00 το πρωί στο εργοστάσιο της Λάρυμνας θα μετρηθούν δύο τάξεις. Από τη μία θα είναι οι εργαζόμενοι και όλοι αυτοί που έχουν συμφέρον να μείνει η ΛΑΡΚΟ ανοιχτή, να μη χαθεί ούτε μία θέση εργασίας, να αναπτυχθεί και να προσφέρει τα μέγιστα στον ελληνικό λαό. Από την άλλη θα είναι η κυβέρνηση, η πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης και όλοι όσοι την υπερασπίζονται. Θα είναι τα αφεντικά.

Από αυτήν την αναμέτρηση δεν πρέπει να λείψει κανείς. Το χωριό της Λάρυμνας στην κυριολεξία να βουλιάξει από εργαζομένους που θα εκφράσουν για ακόμη μια φοράτην αλληλεγγύη τους, φωνάζοντας μαζί με τους εργάτες της ΛΑΡΚΟ:

Η ΛΑΡΚΟ ανήκει στους εργάτες

Οι εργάτες της ΛΑΡΚΟ  βγαίνουν από τις εργασίες τους ή συνταξιούχοι ή νεκροί

Απολυμένοι ποτέ

Αφήστε μια απάντηση