Εκπαίδευση

Η νέα σχολική χρονιά αρχίζει με προβλήματα

Φτάσαμε στην αρχή μιας νέας χρονιάς με τις συνηθισμένες τακτικές αυταρχικών κυβερνήσεων που μέσα στο καλοκαίρι και χωρίς ίχνος ενδιαφέροντος για διάλογο νομοθετούν κείμενα που μόνο διάλυση φέρνουν στην δημόσια εκπαίδευση.

 Η κυβέρνηση και η Υπουργός Παιδείας Κεραμέως σε ένα κρεσέντο αυταρχισμού και προσπάθειας αποδιοργάνωσης της εκπαίδευσης δείχνουν να βρίσκονται σε πανικό. Αφού επέμεινε στις «ψηφιακές» εκλογές αιρετών παρωδία, αφού αποδείχτηκε Βατερλώ η απόφαση να  διορίσει δικά της μέλη ( είχε να γίνει από την χούντα) στα ΠΥΣΠΕ, αφού επέβαλε το κλείσιμο των σχολείων που οδήγησε στο φιάσκο της τηλεκπαίδευσης, αφού απέκλεισε 10.000 εκπαιδευτικούς από τους πίνακες, αφού απέκλεισε χιλιάδες μαθητές από την πρόσβαση στα Πανεπιστήμια,  αφού πραγματοποίησε  υπηρεσιακές μεταβολές μέσα στο καλοκαίρι με κλειστά σχολεία, αφού δημιούργησε  μπάχαλο με τις τοποθετήσεις νεοδιόριστων εκδίδοντας εγκύκλιο σειράς τοποθετήσεων η οποία προβλέπει ότι προκρίνονται οι νεοδιόριστοι από τους αποσπασμένους ενώ όλες οι Διευθύνσεις είχαν προχωρήσει τις διαδικασίες, αφού συνέλεξε κενά με κλειστά σχολεία και με ΠΥΣΠΕ τα οποία απαρτίζουν μέλη που δε γνωρίζουν τις διαδικασίες, άνοιξε  τα σχολεία με λιγότερα μέτρα και πολλές ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς.

Είναι πασιφανές ότι η απουσία αιρετών από τα ΠΥΣΠΕ, δημιούργησε σωρεία προβλημάτων, ερωτημάτων, αμφιβολιών και αντιδράσεων από τη μεριά της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Μέσα σε όλα αυτά ήρθε να προστεθεί η τοπική απόφαση μετατροπής του 16ου Δημοτικού Σχολείου Λαμίας σε πειραματικό, υλοποιώντας τις  εμμονές των «αρίστων» για αναβάθμιση της τοπικής εκπαίδευσης. Με «αστείες» διαδικασίες  που ακολουθούνται και από ανέκδοτες ιστορίες όλων των εμπλεκομένων, που θα τις θυμόμαστε και θα ομολογούμε γιατί πάντα σε αυτή την πόλη, παρακολουθήσαμε τις ανακολουθίες των στελεχών όπως και την υποσχεσιολογία στην προσπάθεια να πείσουν τους γονείς. Τάξανε ανανεωμένους χώρους , υψηλό επίπεδο εκπαιδευτικού προσωπικού ,νέα εκπαιδευτικά μοντέλα. Δημιούργησαν πρωτοφανή αναστάτωση και ανασφάλεια στην εκπαιδευτικής κοινότητας και διωγμό των εκπαιδευτικών που τόσα χρόνια έστησαν το σχολείο. Αποτέλεσμα όλων αυτών: δεν υπάρχει καμία εικαστική και στατική παρέμβαση , με τα βίας το σχολείο στελεχώθηκε από αναπληρωτές εκπαιδευτικούς ,οι οποίοι λόγω του εργασιακού  καθεστώτος που τους διέπει «σήμερα είναι αύριο δεν είναι» και αυτό (χωρίς καμιά υποτίμηση στην εργασιακή αξία των συναδέλφων) παιδαγωγικά μάλλον δεν θα έχει  το καινοτόμο εκπαιδευτικό μοντέλο που θέλουν να εφαρμόσουν.

Σήμερα, με 16.000 κενά περίπου, στην κορύφωση του 4ου κύματος της πανδημίας, με εκπαιδευτικούς και μαθητές να διακατέχονται από την αγωνία για την ίδια τους τη ζωή, σε σχολεία που άνοιξαν δίχως τη λήψη ουσιαστικών μέτρων προστασίας της, η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ., με τη νέα υπουργική απόφαση, προβαίνει σε μια ακόμη απαράδεκτη και εχθρική ενέργεια, στο πλαίσιο εφαρμογής της σκληρής αντιλαϊκής πολιτικής της, ενάντια στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς, που έχουν κρατήσει όρθιο το δημόσιο σχολείο κάτω από ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες, τα τελευταία χρόνια και που δίνουν εδώ και μήνες τη μάχη για τη στήριξη των μαθητών μέσα στην πανδημία χωρίς καμία ουσιαστική στήριξη από την πλευρά της. Η πολιτική αυτή,  της απαξίωσης του κράτους προς τη δημόσια εκπαίδευση, έχει αποτύχει διεθνώς όπου εφαρμόστηκε, έρχεται σε αντίθεση με τις παιδαγωγικές έρευνες και τις θέσεις του κλάδου και επομένως απορρίπτεται.

Δεν μπορούμε να συναινέσουμε στον ανταγωνισμό και την κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων και στη συνέχεια των εκπαιδευτικών και των μαθητών με καταστροφικά αποτελέσματα για τη μαθησιακή διαδικασία.

Δεν μπορούμε να μιλάμε για όποια εκπαίδευση μέσα σε ένα κλίμα αυταρχισμού, ελέγχου, απαξίωσης των εκπαιδευτικών και του ρόλου των Συλλόγων Διδασκόντων, που καλείται να «υποτάσσεται» στα κελεύσματα και τις αποφάσεις της Διεύθυνσης.

Δεν μπορούμε να συνυπογράψουμε την  ενοχοποίηση εκπαιδευτικών και σχολείων, ενοχοποίηση μαθητών με τις οικογένειές τους, για ό,τι δεν πάει καλά στην εκπαιδευτική διαδικασία ενώ από την άλλη στόχος είναι να αθωωθούν οι αντιεκπαιδευτικές – αντιλαϊκές πολιτικές της κυβέρνησης. Δεν μπορούμε να αποδεχτούμε την  ποσοτικοποίηση της αξιολογικής διαδικασίας (βαθμολογικές κλίμακες) οι οποίες πολύ εύκολα εργαλειοποιούνται στο πλαίσιο μιας διαδικασίας κατηγοριοποίησης των σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών με βάση τους γενικότερους σχεδιασμούς της κυβέρνησης (σύνδεση με χρηματοδότηση, επιλογή σχολικής μονάδας από τους γονείς η οποία θα δημιουργήσει ταξικούς διαχωρισμούς, μεταφορά, αρχικά, δομών του δημόσιου σχολείου στην τοπική αυτοδιοίκηση κλπ.). Κατανοούμε ωστόσο την πρεμούρα ορισμένων να πάρουν τα χρηματικά πακέτα του ΕΣΠΑ που προβλέπει το σχετικό πρόγραμμα.

Συντασσόμαστε απόλυτα με την ομόφωνη απόφαση της ΔΟΕ για απεργία-αποχή  και καλούμε όλους τους συναδέλφους για μια ακόμη φορά να απαντήσουν δυναμικά σε όσους προσπαθούν χρόνια τώρα να αποδομήσουν την δημόσια εκπαίδευση.

Καλούμε άμεσα το Δ.Σ. του Συλλόγου μας να προχωρήσει άμεσα σε γενική συνέλευση.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ

Σχετικές αναρτήσεις

Δράσεις Πρόληψης και Ευαισθητοποίησης σε μαθητές, γονείς κι εκπαιδευτικούς

efthia

ΟΙΕΛΕ: Να παραιτηθεί τώρα η κ. Κεραμέως, καλύπτει παρανομούντες «φίλους» της

efthia

Αυτές είναι οι ανώτατες τιμές στα είδη κυλικείων στα σχολεία

efthia
Φόρτωση....

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο