Επιστολές

Η πλοιοκτήτρια εταιρεία του SEA DIAMOND απαντά στους Οικολόγους ΠΡΑΣΙΝΟΥΣ

Από την πλοιοκτήτρια εταιρεία, του SEA DIAMOND, Elona MARITIME, λάβαμε σήμερα την ακόλουθη επιστολή-απάντηση, η οποία αναφέρεται σε επίσημη ανακοίνωση των Οικολόγων ΠΡΑΣΙΝΩΝ που δημοσιεύσαμε στις 8 Φλεβάρη 2021, χωρίς δικό μας σχολιασμό…

Η εταιρεία προβαίνει σε επισημάνσεις και επανορθώσεις, πάνω στα όσα υποστήριξαν οι Οικολόγοι ΠΡΑΣΙΝΟΙ, τις οποίες φυσικά και δημοσιεύουμε, προβάλλοντας και την δική της άποψη, πάνω στο θέμα της ανέλκυσης του πλοίου.

Συγκεκριμένα:

Αξιότιμοι κύριοι

Αναφερόμαστε στο άρθρο που αναρτήσατε στις 9 Φεβρουαρίου στην ιστοσελίδα σας, με τίτλο «Πράσινοι: η ανέλκυση του SEA DIAMOND είναι ζήτημα κύρους του κράτους!». Στο εν λόγω άρθρο περιλαμβάνονται ανακρίβειες ή παραλείπονται αναφορές σε στοιχεία και γεγονότα, με συνέπεια να διαστρεβλώνεται η αλήθεια.

Όντας βέβαιοι ότι αυτό οφείλεται σε αμέλεια, θα θέλαμε να θέσουμε υπόψη σας τις ανακρίβειες και τα στοιχεία που παρελείφθησαν, ζητώντας με τη σειρά σας να τα θέσετε υπόψη του κοινού στο οποίο απευθύνεστε, για την αποκατάσταση της αλήθειας. Το ίδιο ζητούμε και σε περίπτωση που το άρθρο σας αποτελεί αναδημοσίευση άποψης τρίτων, οπότε θα οφείλατε αφενός να το επισημάνετε, αφετέρου να ελέγξετε την ορθότητα των λεγομένων και να μην παρουσιάζετε ανυπόστατους ισχυρισμούς ως δήθεν γεγονότα.

Συγκεκριμένα, αναφέρεστε κατ’ αρχήν σε «ηθελημένη βύθιση», ισχυρίζεστε ότι το πλοίο «αφέθηκε να βυθιστεί….διότι η λήψη αποζημίωσης από την ασφαλιστική εταιρία είχε ως προϋπόθεση την «ολική απώλεια» του πλοίου», ότι η πλοιοκτήτρια «..προτίμησε να προκαλέσει βαρύ και μόνιμο περιβαλλοντικό πρόβλημα στη Σαντορίνη, παρά να χάσει τα ασφάλιστρα!», ενώ στο τέλος αναφέρεστε πάλι σε «κομπίνες με τα ασφάλιστρα». Όπως προφανώς γνωρίζετε -από τη στιγμή που επικαλείστε σχετικές δικαστικές αποφάσεις- ουδεμία καταδίκη υπήρξε για υποτιθέμενη «ηθελημένη βύθιση». Εκτός αυτού, αρκεί η απλή λογική και μόνο για να αντιληφθεί οποιοσδήποτε ότι καμία ασφαλιστική εταιρεία δεν καταβάλει αποζημίωση σε περίπτωση σκόπιμης πρόκλησης βλάβης από τον ασφαλισμένο της. Εξάλλου, είναι γνωστό σε όλους ότι η επιχείρηση διάσωσης του πλοίου συντονίστηκε από το (αρμόδιο σε τέτοιες περιπτώσεις) Λιμενικό Σώμα, τα ανώτατα κλιμάκια του οποίου είχαν μεταβεί από την πρώτη στιγμή στη Σαντορίνη. Ειλικρινά πιστεύει κανείς ότι αν, όπως αναφέρεται στο άρθρο, υπήρχε πρόθεση να αφεθεί να βυθιστεί το πλοίο, θα επέτρεπαν να γίνει κάτι τέτοιο υπό τις οδηγίες τους και κάτω από τα μάτια τους?

Περαιτέρω, αναφέρεστε σε μόνιμη και συνεχιζόμενη ρύπανση, ή και στον κίνδυνο μιάς «τοξικής ρύπανσης». Το μόνο τοξικό, όμως, είναι η άγνοια και η εμπάθεια κάποιων: Ενδεχομένως αγνοείτε ότι η απόφαση του Αρείου Πάγου που επικαλείστε αφορούσε στη ρύπανση που προκλήθηκε αμέσως μετά τη βύθιση του πλοίου- η οποία αποκαταστάθηκε, όπως βεβαίωσαν και οι λιμενικές αρχές και ο Δήμος Θήρας- ενώ για το μεταγενέστερο διάστημα (που είναι κι αυτό που ενδιαφέρει πλέον από περιβαλλοντική άποψη) υπάρχουν αθωωτικές αποφάσεις. Η κρίση δε επ’ αυτών βασίστηκε στα στοιχεία που συνέλλεξαν καταξιωμένοι δημόσιοι φορείς (όπως το ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε) και επιστήμονες με εξειδικευμένη και πολυετή γνώση στο αντικείμενο.

Τέλος, όσον αφορά στην ανέλκυση, η απόφαση του ΣτΕ δεν εξετάζει το κατά πόσο αυτή είναι εφικτή, θέμα που δεν ετέθη καν προς εξέταση, αφού και το αντικείμενο της δίκης ήταν άλλο και η πλοιοκτήτρια δεν είχε κληθεί να συμμετέχει σε αυτήν. Αντίθετα, το θέμα του εφικτού απασχόλησε τα ποινικά Δικαστήρια, που έκριναν αμετάκλητα ότι η ανέλκυση δεν είναι δυνατή, λαμβάνοντας και πάλι υπόψη τις τεκμηριωμένες και αδιαμφισβήτητες θέσεις των πλέον καταξιωμένων παγκοσμίως φορέων. Από την άποψη αυτή, η σύγκριση με το COSTA CONCORDIA είναι τουλάχιστον ατυχής, τη στιγμή που αυτό βυθίστηκε σε βάθος 30 περίπου μέτρων, με τα 3/5 του πλοίου να βρίσκονται πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, τη στιγμή που το SEA DIAMOND βρίσκεται σε βάθος 90 εως 140 μέτρων, γεγονός που αφ’ εαυτού καθιστά το εγχείρημα αδύνατο και εγκυμονεί πληθώρα σοβαρών κινδύνων. Άραγε ξεχνάτε ότι ο εξειδικευμένος βαθυδύτης που καταδύθηκε στο ναυάγιο με εντολή των πραγματογνωμόνων της Εισαγγελίας έχασε τη ζωή του? Και πολύ περισσότερο, αν δεν το γνωρίζετε ήδη (από τις δικαστικές αποφάσεις στις οποίες αντιλαμβανόμαστε ότι έχετε προστρέξει -αν και ίσως επιλεκτικά), θα σας επισημάνουμε ότι ο υπεύθυνος για την ανέλκυση του COSTA CONCORDIA κ Sloane, ο οποίος είχε συγκεντρώσει παγκοσμίως συγχαρητήρια για το επίτευγμά του αυτό, διατύπωσε εγγράφως και τεκμηριωμένα τη θέση ότι η ανέλκυση του SEA DIAMOND δεν είναι εφικτή. Αυτά και μόνο αρκούν, θεωρούμε, για να αποστομωθούν οι άκριτες απόψεις περί του δήθεν εφικτού της ανέλκυσης.

Με τη βεβαιότητα ότι τα ανωτέρω είναι απόλυτα ξεκάθαρα και σαφή, αναμένουμε τη δημοσίευση της απάντησής μας ώστε να υπάρχει σωστή και αντικειμενική ενημέρωση.

ELONA MARITIME

Σχετικές αναρτήσεις

Επιστολή Επιμελητηρίου Φθιώτιδας σε Χατζηδάκη, Κικίλια για τα self test

efthia

Επιστολή του ΕΒΕ Φθιώτιδας στον Διοικητή του ΟΑΕΔ

efthia

Ανοιχτή επιστολή προς την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών

efthia
Φόρτωση....

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο