Ισχύει… «τιμοκατάλογος ΚΚΕ» για τα ΜΜΕ της Πάτρας;…

share on:

Δώδεκα ερωτήματα προς τον Υπουργό Εσωτερικών για τον ισοπεδωτικό τρόπο που μοιράζει η Δημοτική Αρχή Πατρών τις διαφημιστικές δαπάνες.
Το «τυφλό» σύστημα τιμολόγησης διαφημίσεων, που ανθούσε στη σταλινική πρώην Σοβιετική Ένωση, εφαρμόζει και η Δημοτική Αρχή της Πάτρας, τοποθετώντας τα ΜΜΕ της πόλης στο ίδιο «τσουβάλι», όσον αφορά την κυκλοφορία τους, την αναγνωσιμότητά τους, την ακροαματικότητα και τη θεαματικότητά τους. Αυτό είναι το θέμα της ερώτησης (και αιτήματος κατάθεσης εγγράφων) που υπέβαλλε προς τον υπουργό Εσωτερικών, ο Πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος και ανεξάρτητος βουλευτής Αχαΐας Νίκος Νικολόπουλος.
Ο Χριστιανοδημοκράτης βουλευτής χαρακτηρίζει… «μπακαλίστικο» τον τρόπο τιμολόγησης, αποδίδοντας αυτή την πρακτική του Δήμου στην δογματική του αντίληψη ότι «όλοι είμαστε ίδιοι σε τούτο τον κόσμο» και υποχρεωμένοι πειθαναγκαστικά να πειθαρχούμε στις κομμουνιστικές διαταγές». Το συνολικό σκεπτικό της κοινοβουλευτικής παρέμβασης του Νίκου Νικολόπουλου είναι το ακόλουθο:
«Η Δημοτική αρχή της Πάτρας, εθισμένη από ιδεολογικές πεποιθήσεις στον ετσιθελισμό και με δογματική αλλεργία στην ελεύθερη και αδέσμευτη δημοσιογραφία, αγνοώντας μάλιστα όχι μόνον τους κανόνες της διαφημιστικής αγοράς , αλλά και τους κατατεθειμένους καταλόγους στις ΔΟΥ εκ μέρους των εκδοτικών εταιρειών «τιμολογεί» σύμφωνα με τα… γούστα της, τις καταχωρήσεις που στέλνει στα Μ.Μ.Ε. της Πάτρας!
Είναι προφανές ότι η ισοπεδωτική Σταλινική «λογική» του απερχόμενου δημάρχου Κώστα Πελετίδη και των «συντρόφων» συνεργατών του, αντίκειται στην πάγια και λελογισμένη αντίληψη, που διέπει το καθεστώς της ζήτησης και προσφοράς .
Όπως είναι γνωστό, στα Μ.Μ.Ε. ποικίλει η κυκλοφορία τους, η αναγνωσιμότητα, ο αριθμός των εργαζομένων τους  και εξ αυτών των λόγων είναι διαφορετικοί οι τιμοκατάλογοι που επαναλαμβάνω, είναι θεωρημένοι από τις οικείες ΔΟΥ. Αυτόν τον βασικό κανόνα , οι διαχειριστές του χρήματος των δημοτών της Πάτρας, επιδεικτικά τον ακυρώνουν στην πράξη, μοιράζοντας το χρήμα των φορολογουμένων σύμφωνα με τα ιδεολογικά και δογματικά τους στερεότυπα».
Ο ανεξάρτητος βουλευτής απευθύνει συνολικά 12 εμπεριστατωμένες, λεπτομερείς και σαφείς ερωτήσεις προς τον Υπουργό Εσωτερικών, που συμπλέουν ασφαλώς με τους πάγιους κανόνες ζήτησης και προσφοράς σε μια ελεύθερη οικονομία. Είναι οι ακόλουθες:
1ον Υφίσταται νόμος που επιτρέπει στο Δήμο της Πάτρας και συνολικά στους φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης να επιβάλουν οριζόντια τιμή για διαφημιστικές καταχωρήσεις τους ;
2ον Όλα τα τοπικά ΜΜΕ της Πάτρας έχουν καταθέσει τιμοκαταλόγους στις οικείες ΔΟΥ;
Να κατατεθούν οι τιμοκατάλογοι όλων των ΜΜΕ των Πατρών.
3ον Οι υπηρεσιακοί παράγοντες και οι αιρετοί  της Δημοτικής Αρχής έχουν ή όχι υποχρέωση να ακολουθούν τους κανόνες της διαφάνειας και να λαμβάνουν υπ’ όψιν τους τις ακροαματικότητες, τις κυκλοφορίες των εφημερίδων και την αναγνωσιμότητα τωνsite;
4ον  Πρόκειται περί απόφασης των αρμοδίων οργάνων να κάνει προβολή ή περί διάθεσης του Δημάρχου (λόγω εορτών και κοινωνικών ευαισθησιών) να δώσει ένα βοήθημα, ή ένα «χαρτζιλίκι» στα ΜΜΕ της πόλης;
Να κατατεθεί η σχετική απόφαση των αρμοδίων και προβλεπομένων εκ του νόμου, οργάνων που αναλυτικά καταγράφει το πού και πόσα ευρώ πρέπει να διατεθούν και με ποια σκοπιμότητα.
5ον Αν πρόκειται για απόφαση προβολής κάποιου μεγάλου γεγονότος ή κάποιου κοινωνικού μηνύματος ο Δήμος όφειλε:
Πρώτον, να ζητήσει την προβολή, είτε δωρεάν –αν πρόκειται για κοινωνικό μήνυμα- ειδάλλως να ζητήσει οικονομική προσφορά από κάθε Μέσο για την υπηρεσία προβολής.
Το ελεγκτικό συνέδριο, η αποκεντρωμένη περιφερειακή διοίκηση, οι επιθεωρητές δημόσιας διοίκησης και το Νομικό συμβούλιο, παρακαλείσθε να ενημερώσετε την Βουλή θα ελέγξουν την συγκεκριμένη κατανομή;
Ποια κρατική υπηρεσία και ποια δικαστική αρχή πρέπει να ελέγξει εάν συνέβησαν παράνομες μεθοδεύσεις και εάν ακολουθήθηκαν μη σύννομες πράξεις για  ίδιον πολιτικό-κομματικό όφελος των διαχειριστών του δημοτικού χρήματος που αποφάσισαν, ότι το ίδιο κοστίζει η διαφήμιση σε ένα Μέσο που το διαβάζουν 700.000 αναγνώστες το μήνα και σε ένα Μέσο που το διαβάζουν 2-3 χιλιάδες αναγνώστες το μήνα;
Ο Δήμαρχος και οι αρμόδιοι αντιδήμαρχοι της Πάτρας οφείλουν, όπως κάθε Δημόσιος φορέας, ακριβώς επειδή διαχειρίζονται δημόσιο χρήμα, για οποιαδήποτε προμήθειά του, είτε πρόκειται για άσφαλτο ενόψει ασφαλτόστρωσης στους δρόμους, είτε για μελομακάρονα προκειμένου να τα διαθέσουν στα ιδρύματα της πόλης, είτε για απευθείας αναθέσεις να παίρνουν προσφορές, να κάνουν προκηρύξεις, να θέτουν προδιαγραφές;
6ον Αληθεύει ότι το 2018 ο Δήμος της Πάτρας ξόδεψε 500.000 ευρώ για διαφημιστικούς λόγους;
Να δοθεί η συνολική κατάσταση των τιμολογημένων καταχωρήσεων σε όλα τα Μ.Μ.Ε.
Να κατατεθούν όλα τα σχετικά τιμολόγια.
7ον Είναι μία προς μία οι εντολές καταχώρησης αναρτημένες στην «Διαύγεια» ;
Με ποια κριτήρια κατανεμήθηκαν τα διαφημιστικά κονδύλια; Και με πολιτικά ;
8ον Μεσολάβησαν στη διακίνηση των καταχωρήσεων και διαφημιστικές εταιρίες;
Αν ναι, ποιες;
9ον Ποιοι υπογράφουν τις εντολές καταχώρησης; Ο Δήμαρχος; Ο αντιδήμαρχος; Υπηρεσιακοί παράγοντες;
10ον Έχουν σταλεί εντολές καταχωρήσεως και σε Αθηναϊκά Μ.Μ.Ε. και δη σε κομματικά όργανα όπως(π.χ. Ριζοσπάστης) και δη όργανο της ΚΕ του ΚΚΕ;
11ον Έχουν λάβει γνώση των καταγγελιών του best.gr η Εισαγγελία, η Γενική Επιθεωρήτρια Δημόσιας Διοίκησης, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου και οι Οικονομικοί Επιθεωρητές;
12ον Έχει σχηματισθεί δικογραφία;

Αφήστε μια απάντηση