Ανακοινώσεις

Να αποσυρθεί το απαράδεκτο, αναχρονιστικό και αντιδραστικό πολυνομοσχέδιο

Οι κυβερνήσεις συνηθίζουν αρκετά νομοσχέδια να τα καταθέτουν στη Βουλή σε χρόνους όπου τα σχολεία να είναι κλειστά και οι συλλογικές διαδικασίες να μην μπορούν να απαντήσουν σ’ αυτά.

Η σημερινή όμως κυβέρνηση έσπασε όλα τα κοντέρ. Ενώ η χώρα είναι σε υποχρεωτική καραντίνα κι ενώ «με βαρειά καρδιά» περιέστειλε συνδικαλιστικές, πολιτικές και ατομικές ελευθερίες , καταθέτει ένα αντιδραστικό και σαρωτικό πολυνομοσχέδιο , για να γίνει «διαβούλευση» (sic).

Ένα πολυνομοσχέδιο που επιδιώκει να πλήξει τα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα μαθητών και εκπαιδευτικών επιφέροντας ένα ακόμη κτύπημα στο δημόσιο σχολείο, με αποτυχημένες πολιτικές του παρελθόντος διανθισμένες με νέες νεοφιλελεύθερες επιλογές.

Το νομοσχέδιο που περιέχονται:

Η εισαγωγή των υποχρεωτικών εσωτερικών κανονισμών λειτουργίας των σχολείων με τη συμμετοχή του Συλλόγου Γονέων και την άμεση εμπλοκή της Τοπικής Διοίκησης έρχεται ως επιστέγασμα στη λειτουργία ενός σχολείου υποχρηματοδοτούμενου, που αναζητά «χορηγούς» και «χρηματοδότες». Ενός σχολείου κατηγοριοποιημένου και διαφοροποιημένου. Ο Σύλλογος Διδασκόντων σε συνεργασία με τους γονείς θα καλείται να διαχειριστεί τη φτώχεια από την ελλιπή κρατική υποχρηματοδότηση.

Οι διατάξεις για την αντιδραστική αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση αποτελούν και τους δείκτες ελέγχου όλων των παραπάνω αντιεκπαιδευτικών κατευθύνσεων. Η κυβέρνηση αξιοποιεί και επεκτείνει το πλαίσιο που είχουν νομοθετήσει οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Διατηρεί τον πυρήνα του και προχωρά πολλά βήματα παρακάτω, το εξειδικεύει και το συγκεκριμενοποιεί. Η αξιολόγηση δεν αντιμετωπίζει τις σύγχρονες ανάγκες των παιδιών για ουσιαστική μόρφωση. Δεν έχει καμία σχέση με την επίλυση των προβλημάτων των σχολείων , αλλά και του ίδιου του έργου του εκπαιδευτικού. Επί της ουσίας γίνεται ακόμα πιο βαθιά η κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών με διάφορα κριτήρια και ειδικά με τα «εκπαιδευτικά αποτελέσματα». Ενοχοποιούνται οι εκπαιδευτικοί και τα σχολεία, οι ίδιοι οι μαθητές και οι οικογένειές τους, για ό,τι δεν πάει καλά στην εκπαιδευτική διαδικασία και από την άλλη στόχος είναι να αθωώνονται οι αντιλαϊκές πολιτικές των κυβερνήσεων. Πολιτικές που διαχρονικά έχουν «αξιολογηθεί» και παίρνουν κάτω από τη βάση.

Διατήρηση του Λυκείου – εξεταστικού κέντρου, ενίσχύσή του και προχωράει σε ακόμα πιο βαθιές και αντιδραστικές αλλαγές. Εισάγει την Τράπεζα Θεμάτων (που οδήγησε στην πρώτη εφαρμογή της πριν καταργηθεί σε σχολική αποτυχία περίπου το 1/4 των μαθητών) από την Α΄ Λυκείου για τα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ και αυξάνει τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στο Λύκειο. Μίνι πανελλαδικές για κάθε τάξη (με την Τράπεζα Θεμάτων) συν τις πανελλαδικές για την εισαγωγή στα ΑΕΙ. Το Λύκειο μετατρέπεται σε «εξεταστική αρένα», υψώνοντας νέους ταξικούς φραγμούς, θέτοντας νέα εμπόδια στην προσπάθεια των μαθητών να μορφωθούν, να περάσουν στα Πανεπιστήμια.

Με τη ρύθμιση για ανώτερο ηλικιακό όριο εγγραφής στα ΕΠΑΛ τα 17 έτη κλείνει ο δρόμος για χιλιάδες μαθητές να συνεχίσουν τη φοίτησή τους στην ειδικότητα της επιλογής τους με πρόσχημα τον περιορισμό των παραβατικών συμπεριφορών. Το μέτρο καταργεί το δικαίωμα χιλιάδων μαθητών άνω των 17 (απόφοιτοι ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ που επιθυμούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους επιλέγοντας τομέα η ειδικότητα στο ΕΠΑΛ) σπρώχνοντάς τους στην κατάρτιση, σε ΙΕΚ, ΚΕΚ κ.ά. Διώχνει ουσιαστικά το 1/3 περίπου των φοιτούντων στα ΕΠΑΛ , ώστε να καταργήσει χιλιάδες τμήματα ΕΠΑΛ ανά τη χώρα, να συγχωνεύσει, καταργήσει ειδικότητες αλλά και ολόκληρα σχολεία με ό,τι συνέπειες κι αν έχουν στη μόρφωση των μαθητών και το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε αυτά (κατάργηση χιλιάδων οργανικών θέσεων).

Μέσα σ’ όλα αυτά το διαγωγή «κοσμιότατη» είναι ένα από τα απαραίτητα στοιχεία που πρέπει να έχει τυπωμένο το απολυτήριο κάθε μαθητή και οι πολυήμερες αποβολές θα αναγκάσουν τους μαθητές να πειθαρχούν. Όμως η συνειδητή πειθαρχία, η συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία, η αλληλεγγύη, η αγάπη για τη μάθηση είναι αξίες που καλλιεργούνται μέσα από το ίδιο το περιεχόμενο του σχολείου, τους στόχους και τις αξίες που καλλιεργεί. Αντί δε για ουσιαστικά μέτρα καταπολέμησης του σχολικού εκφοβισμού εισάγουν «τον καθηγητή εμπιστοσύνης», ρίχνοντας στάχτη στα μάτια, αφού δεν λαμβάνεται κανένα μέτρο για την ενίσχυση υποστηρικτικών δομών στο σχολείου και τη στελέχωσή τους με το αντίστοιχο προσωπικό (κοινωνικοί λειτουργοί, ψυχολόγοι κλπ.).

Τιμωρία για μια ακόμα φόρα των αναπληρωτών, που επί 20 και πλέον χρόνια έχουν πάρει στις πλάτες τους τη λειτουργία των δημόσιων σχολείων. Αντί να παρθούν ουσιαστικά μέτρα στήριξης της διαβίωσής τους, εκτός του τόπου μόνιμης κατοικίας τους, τιμωρούνται με διετή ή τριετή αποκλεισμό από τους πίνακες σε περίπτωση μη ανάληψης υπηρεσίας. Η διάταξη για την «κατά προτεραιότητα κάλυψη των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων» ομολογεί με τον πιο επίσημο τρόπο πως το κράτος και το Υπουργείο Παιδείας θα αφήνει ακάλυπτα χιλιάδες κενά σε όλες τις υπόλοιπες τάξεις και τις ειδικότητες.

Οι διατάξεις για κατά προτεραιότητα κάλυψη στην Ειδική Αγωγή των κενών στα Ειδικά Σχολεία φανερώνουν την πρόθεση της κυβέρνησης να αφήνει χιλιάδες κενά σε Τμήματα Ένταξης, Παράλληλης Στήριξης κ.ά. ακάλυπτα. Ιδιαίτερα στον ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής χρειάζεται όλοι οι μαθητές από την πρώτη μέρα του σχολείου να έχουν τον εκπαιδευτικό δίπλα τους.

Το νέο πλαίσιο λειτουργίας των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων οδηγεί στην ακόμα μεγαλύτερη διαφοροποίηση στην εκπαίδευση. Οδηγεί στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

Αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη σε Δημοτικό και Νηπιαγωγείο , καθώς και του ελάχιστου αριθμού για τη δημιουργία τμήματος. Αντί μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη, για τη δημιουργία σύγχρονων και υγιεινών σχολικών τάξεων, με αφορμή και τις σημερινές συνθήκες λόγω κορονοϊού, μεγάλες τάξεις, συγχωνεύσεις, καταργήσεις και υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών.

Στο Νηπιαγωγείο, όπου τα νήπια και προνήπια δεν έχουν κατακτήσει ακόμα τη χρήση της μητρικής γλώσσας , εισάγεται το αντικείμενο των Αγγλικών και ανοίγει ο δρόμος για νέες επικίνδυνες αλλαγές που αλλοιώνουν τη φυσιογνωμία της Προσχολικής Αγωγής. Την ίδια στιγμή αρνούνται να πάρουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την πλήρη και ουσιαστική εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής σε όλη την Ελλάδα με σύγχρονους όρους και προϋποθέσεις, να ενισχύσουν τα Νηπιαγωγεία με όλο το απαραίτητο βοηθητικό (π.χ. τραπεζοκόμους) και επιστημονικό προσωπικό (π.χ. ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς).

Ούτε ένα μέτρο δεν υπάρχει με παιδαγωγικό πρόσημο ούτε ένα μέτρο που να δείχνει ότι το υπουργείο και η κυβέρνηση αφουγκράζονται τις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών και της κοινωνίας, και μάλιστα σε μια εποχή πολύ δύσκολη που όλοι δοκιμαζόμαστε από την πανδημία και τις συνέπειές της σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο. Όλα τα μέτρα οδηγούν με βεβαιότητα στην υπονόμευση του δημόσιου σχολείου, τον αποκλεισμό ολόκληρων κοινωνικών ομάδων και την κατηγοριοποίηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών.Οι μαθητές και οι οικογένειές τους είναι οι πρώτοι που πλήττονται με την αύξηση του ανταγωνισμού και την αύξηση της παραπαιδείας, στρεφόμενοι σε μια εκπαίδευση δεξιοτήτων και όχι μόρφωσης, με ακόμα μεγαλύτερη ψυχολογική και οικονομική επιβάρυνση.

Απορρίπτουμε το περιεχόμενο του νομοσχεδίου ως απαράδεκτο, αναχρονιστικό και αντιδραστικό, απαιτούμε την απόσυρσή του και καταγγέλλουμε την ίδια την πολιτική επιλογή της κατάθεσής του εν μέσω πανδημίας ως βαθιά αντιδημοκρατική.

          ΕΛΜΕ  ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ

 

Σχετικές αναρτήσεις

Η ΔΕΕΠ Φθιώτιδας για τον Θανάση Αργύρη

efthia

Παρέμβαση του Πανελλήνιου Συνδέσμου πασχόντων από συγγενείς καρδιοπάθειες

efthia

ΝΕ Φθιώτιδας ΣΥΡΙΖΑ: Η Ν.Δ διαλύει την αγροτική παραγωγή

efthia
Φόρτωση....

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο