Απόψεις

Οι βασικές εκκρεμότητες στη B/θμια Εκπαίδευση και το Πολυνομοσχέδιο

  Στις Εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες και στη συνέχεια στο Υπουργικό Συμβούλιο παρουσιάστηκε το πολυνομοσχέδιο του ΥΠΑΙΘ. Τουλάχιστον στην ΟΛΜΕ η Υπουργός δεν κατέθεσε το σύνολο των διατάξεων, απλά παρουσίασε επιλεκτικά ορισμένους άξονές του χωρίς όμως να διευκρινίσει καίρια θέματα. Καθίσταται επιτακτική η ανάγκη να δοθούν άμεσα τα Σχέδια Νόμου πριν από τη λεγόμενη «διαβούλευση» σε ΟΛΜΕ-ΔΟΕ-ΟΙΕΛΕ.

Ο διάλογος οφείλει να είναι αναλυτικός, σε βάθος και να υπάρχει ο απαιτούμενος χρόνος. Προσχηματικές διαδικασίες και εσπευσμένη ψήφιση δεν συνάδουν με το στόχο για μια ισχυρή Δημόσια Εκπαίδευσης.  Η διαμόρφωση ενός νέου «αποκεντρωμένου» σχολείου απαιτεί τη συναίνεση αυτών που θα κληθούν να το «εφαρμόσουν», δηλαδή των εκπαιδευτικών. Οι δύο θερινοί μήνες που έρχονται, ας είναι χρόνος ενός εποικοδομητικού και ουσιώδους διαλόγου. Το σύνολο του συνδικαλιστικού δυναμικού της Ομοσπονδίας μας είναι έτοιμο να συμμετάσχει σε αυτόν και εάν χρειαστεί να προχωρήσει στις αναγκαίες δράσεις και κινητοποιήσεις.

  Εκτός όμως όλων των ανωτέρω υπάρχουν σημαντικά θέματα- εκκρεμότητες που απαιτούν την άμεση επίλυσή τους.

Συγκεκριμένα:

1. Οι διορισμοί: Μετά από μια μνημονιακή χρονική περίοδο ανυπαρξίας μόνιμων διορισμών, ήρθε η ώρα να πραγματοποιηθούν. Τα κενά σε α/θμια και β/θμια είναι τεράστια, οι αναπληρωτές φέτος υπερέβησαν τις 50.000 και οι αφυπηρετήσαντες πλησίασαν τις 8.000. Οι 5.250 διορισμοί είναι πολύ λίγοι, απόλυτα απαραίτητοι και οι 10.500. Όσον αφορά τον καταμερισμό τους έχουμε προτείνει τη δίκαιη κατανομή του 50% σε κάθε βαθμίδα.

  1. Εξορθολογισμός των ωρολογίων προγραμμάτων: Οι κλάδοι των Κοινωνικών- Πολιτικών- Νομικών- Οικονομικών Επιστημών και Καλλιτεχνικής Παιδείας έχουν εξοβελιστεί από το Λύκειο. Οι Κοινωνικοί Επιστήμονες έχουν ουσιαστικά εξοστρακισθεί, με αποτέλεσμα να πλήττεται και ο κλάδος των Οικονομολόγων καθώς υπάρχει κοινή πρώτη ανάθεση στα ελάχιστα εναπομείναντα μαθήματα. Παράλληλα καταργείται η Καλλιτεχνική Παιδεία και το Σχέδιο από το Λύκειο. Επιπρόσθετα παύει να υπάρχει το μάθημα της Τεχνολογίας, ενώ δεν έχει γίνει δεκτή η λογική πρόταση να προστεθεί το μάθημα της Ιταλικής γλώσσας στα Λύκεια που τροφοδοτούνται από Γυμνάσια στα οποία τα Ιταλικά διδάσκονται ως δεύτερη ξένη γλώσσα.

  Η όλη αυτή εξέλιξη θέτει σε υπεραριθμία πλήθος μόνιμων καθηγητών, εξαφανίζει αντιστοιχίες οργανικές θέσεις, οδηγεί στην ανεργία χιλιάδες αναπληρωτές, μειώνει δραματικά τους μόνιμους διορισμούς. Η Κοινωνιολογία είναι ένα ιστορικό μάθημα και δεν πρέπει να καταργηθεί, ενώ η διδασκαλία του μαθήματος «Πολίτης και Δημοκρατία» στη Β’ Λυκείου καθίσταται απόλυτα απαραίτητη. Η ΟΛΜΕ στη συνάντησή της με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ έθεσε επιτακτικά το ζήτημα των επικείμενων διορισμών. Δυστυχώς δεν έλαβε απάντηση. Όσον αφορά τον εξοβελισμό των Κοινωνικών- Πολιτικών Επιστημών και της Καλλιτεχνικής Παιδείας από το Λύκειο επιμείναμε να συζητηθεί το φλέγον ζήτημα άμεσα τις επόμενες ημέρες. Δεν υπήρξε συγκεκριμένη χρονική δέσμευση, κάτι που μας αναγκάζει να είμαστε σε συνεχή εγρήγορση με στόχο την επίλυση του μεγάλου αυτού προβλήματος.

Θ. Τσούχλος,

Πρόεδρος Ο.Λ.Μ.Ε.   

Σχετικές αναρτήσεις

Ψήφισμα κάτω από το Κεφάλαιο 7 μόνο αν ξεκινήσει γενική σφαγή των Ελληνοκυπρίων!

efthia

Ολυμπιακοί Αγώνες Τόκυο 2020: Η γεωπολιτική στο βάθρο των νικητών

efthia

Απόγνωση των 45 Κ.

efthia
Φόρτωση....

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο