Οι τροφές που προστατεύουν την όρασή μας

share on:

Τα τρόφιμα που δεν πρέπει να λείπουν από τη διατροφή μας αν ο στόχος μας είναι να προστατέψουμε και να ενισχύσουμε την όρασή μας.

Παρά το γεγονός ότι η υγεία των ματιών μας εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, με κυριότερο τα γονίδιά μας, η διατροφή μας παίζει σημαντικό ρόλο στην προστασία της. Έτσι, οι βιταμίνες Α, C και Ε, τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, η λουτεΐνη, η ζεαξανθίνη, η βήτα καροτίνη και ο ψευδάργυρος δεν πρέπει να λείπουν από τη διατροφή μας αν ο στόχος μας είναι να προστατέψουμε και να ενισχύσουμε την όρασή μας.

Μάλιστα, μπορούμε εύκολα να συμπεριλάβουμε αυτά τα θρεπτικά συστατικά στην καθημερινή διατροφή μας, καταναλώνοντας τις παρακάτω τροφές.

 

*Καρότα

Η βιταμίνη Α παίζει καθοριστικό ρόλο στην καλή λειτουργία της όρασης και στην πρόληψη εμφάνισης οφθαλμικών διαταραχών, όπως η ξηροφθαλμία. Τα καροτενοειδή που εντοπίζονται στα καρότα μετατρέπονται στον οργανισμό σε βιταμίνη Α, εμποδίζοντας τον εκφυλισμό των κυττάρων του ματιού και μειώνοντας τις πιθανότητες εμφάνισης καταρράκτη.

*Λιπαρά ψάρια

Τα ψάρια και ιδιαίτερα ο σολομός λειτουργούν ευεργετικά για την υγεία των ματιών. Ο σολομός και τα λιπαρά ψάρια έχουν ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, τα οποία είναι καλά λιπαρά που συμβάλουν στην ανάπτυξη της όρασης και την υγεία του αμφιβληστροειδούς, ενώ μπορούν επίσης να βοηθήσουν στην πρόληψη της ξηροφθαλμίας. Όταν αγοράζετε σολομό, προτιμήστε τον άγριο αντί για σολομό εκτροφής, καθώς είναι ακόμη πιο θρεπτικός.

 

*Ξηροί καρποί

Τα αμύγδαλα, όπως και άλλοι ξηροί καρποί και σπόροι, ενισχύσουν την υγεία των ματιών. Τα αμύγδαλα περιέχουν βιταμίνη Ε, η τακτική κατανάλωση της οποίας φαίνεται ότι μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη του εκφυλισμού της ωχράς κηλίδας που σχετίζεται με την ηλικία καθώς και του καταρράκτη. Άλλοι ξηροί καρποί και σπόροι που περιέχουν βιταμίνη Ε είναι οι ηλιόσποροι, τα φουντούκια και τα φιστίκια.

 

*Γαλακτοκομικά

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα όπως το γάλα και το γιαούρτι είναι εξαιρετικά για τα μάτια, καθώς περιέχουν βιταμίνη Α και ψευδάργυρο. Η βιταμίνη Α προστατεύει τον κερατοειδή ενώ ο ψευδάργυρος βοηθά να μεταφερθεί αυτή η βιταμίνη από το συκώτι στα μάτια.

 

*Αυγά

Τα αυγά αποτελούν υπερτροφή και για την υγεία των ματιών. Οι κρόκοι περιέχουν βιταμίνη Α, λουτεΐνη, ζεαξανθίνη και ψευδάργυρο, που είναι όλα ζωτικής σημασίας για την υγεία των ματιών. Η βιταμίνη Α προστατεύει τον κερατοειδή, η λουτεΐνη και η ζεαξανθίνη μειώνουν την πιθανότητα εμφάνισης σοβαρών οφθαλμικών παθήσεων, όπως ο εκφυλισμός της ωχράς κηλίδας και ο καταρράκτης, ενώ ο ψευδάργυρος συμβάλλει στην υγεία του αμφιβληστροειδούς.

 

*Φράουλες

Οι φράουλες αποτελούν μια από τις καλύτερες πηγές βιταμίνης C, η οποία σχετίζεται όχι μόνο με την καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος αλλά και με την προστασία της υγείας των ματιών. Ίσως δεν το γνωρίζατε, αλλά μία κούπα φράουλες μάς δίνουν περισσότερη βιταμίνη C από ένα πορτοκάλι. Έτσι, οι φράουλες αποτελούν ασπίδα προστασίας για τα μάτια μας, αφού φαίνεται να μειώνουν τον κίνδυνο της εμφάνισης εκφύλισης της ωχράς κηλίδας σε ποσοστό μεγαλύτερο του ενός τρίτου.

Αφήστε μια απάντηση