Ο Δήμος Λαμιέων και το πρόγραμμα FABULOS

share on:

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε σήμερα, στην Αθήνα, η ημερίδα με θέμα «Δημόσιες Συμβάσεις Καινοτομίας: εργαλεία και προοπτικές» την οποία συνδιοργάνωσαν το Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης και το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Ανασυγκρότησης με τη συμβολή της Γ.Γ. Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή και του προγράμματος «Procure2Innivate».

Ο Δήμος Λαμιέων ως επίσημος προσκεκλημένος φορέας της ημερίδας, κλήθηκε να παρουσιάσει το Fabulos, το μοναδικό έργο που εκτελείται στη χώρα με τη διαδικασία των Προ-Εμπορικών Συμβάσεων ως καλή πρακτική ανάμεσα σε παραδείγματα ευρωπαϊκών πόλεων και το οποίο έχει ήδη κερδίσει το ενδιαφέρον όλων των αρμόδιων φορέων.

Στην παρουσίασή του, ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Στέλιος Καραγιάννης ανέπτυξε το καινοτόμο έργο Fabulos για τα αυτο-οδηγούμενα λεωφορεία, στο οποίο ο Δήμος μας συμμετέχει μαζί με το Forum Virium Helsinki, Φινλανδία (Συντονιστής Έργου και κύριος αναθέτων φορέας), το Υπουργείο Οικονομικών και Επικοινωνίας της Εσθονίας, το Δήμο Gjesdal της Νορβηγίας, το Δήμο Helmond της Ολλανδίας και το Φορέα Δημόσιων Μεταφορών του Porto (STCP).

Τεχνικός εταίρος της σύμπραξης είναι το Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών Helsinki Metropolia της Φινλανδίας. Το έργο ξεκίνησε τον Ιανουάριο 2018 και έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης το Δεκέμβριο 2020 με τα αυτο-οδηγούμενα λεωφορεία να έρχονται στη Λαμία το ερχόμενο καλοκαίρι.

Το FABULOS (Future Automated Bus Urban Level Operation Systems), έργο προϋπολογισμού 7.775.001€ που είναι χρηματοδοτούμενο από το Horizon 2020, εστιάζει στο πώς οι πόλεις μπορούν να αξιοποιήσουν με συστηματικό τρόπο λεωφορεία χωρίς οδηγό, πλήρως ενταγμένα στην κανονική κυκλοφορία της πόλης και σε ανοικτούς δρόμους.

Στο πλαίσιο του Έργου θα αναπτυχθούν και θα προμηθευτούν καινοτόμα συστήματα μεταφορών μέσω της πρότυπης διαδικασίας των Προ-Εμπορικών Συμβάσεων, η οποία θα επιτρέψει στους εταίρους του Έργου να μοιραστούν τα οφέλη αλλά και τους κινδύνους της ανάπτυξης καινοτομίας.

Τα αυτο-οδηγούμενα λεωφορεία έχουν ήδη δοκιμαστεί σε διάφορες χώρες, αλλά η επικύρωση του εγχειρήματος της διαχείρισης των αυτόνομων στόλων σαν μέρος της παροχής δημόσιων υπηρεσιών μεταφοράς επιβατών δεν είναι ακόμα διαθέσιμη.

Επιπλέον, κάποιες πτυχές της αυτοματοποιημένης οδήγησης πρέπει να ωριμάσουν για να χρησιμοποιηθούν σε κανονικές αστικές ρυθμίσεις, όπως οι ανοιχτοί δρόμοι. Με άλλα λόγια, πρέπει να αποδειχθεί η οικονομική, τεχνική, κοινωνική και νομική ωριμότητα των λύσεων που επιλέγονται σε πραγματικές συνθήκες.

Αυτό ακριβώς πραγματεύεται το έργο Fabulos που θεωρείται ως το πλέον καινοτόμο και πρωτοποριακό εγχείρημα στον τομέα τον δημοσίων μεταφορών σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

 

Αφήστε μια απάντηση