Πολλαπλά οφέλη θα φέρει για τον καταναλωτή η μετεξέλιξη του ΔΕΔΔΗΕ

share on:

Στη Λαμία βρέθηκε σήμερα ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος του ΔΕΔΔΗΕ (Διαχειριστής του Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας) Στέφανος Οκταποδάς (*), στο πλαίσιο των περιφερειακών συσκέψεων που ξεκίνησε με τα διευθυντικά στελέχη των περιοχών και τους τομεάρχες.

Πρώτο σταθμός η περιφέρεια Κεντρικής Ελλάδας και ειδικότερα η Λαμία, όπου είχε την ευκαιρία, να ενημερωθεί από τον διευθυντή Βασίλη Αβαρκιώτη καθώς και από τα στελέχη του δικτύου γύρω από τα προβλήματα που απασχολούν την Εταιρεία, για τον στρατηγικό σχεδιασμό και την προσπάθεια που συνεχίζεται για την αναπτυξιακή της πορεία.

Παρόμοιες συσκέψεις θα ακολουθήσουν και στις υπόλοιπες 4 περιφέρειες της ΔΕΔΔΗΕ στον Ελλαδικό χώρο.

Στην σημερινή σύσκεψη των στελεχών, εκτός από τον κ. Οκταποδά συμμετείχε και ο γενικός διευθυντής Ανάπτυξης και Διαχείρισης Δικτύου Ηρακλής Μενεγάτος.

Η efthia.gr βρέθηκε σήμερα στα γραφεία της ΔΕΔΔΗΕ και βρήκε την ευκαιρία να συνομιλήσει με το νέο Δ/νοντα Σύμβουλο του Διαχειριστή.

Δείτε στη συνέχεια τι μας είπε:

 

Ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο ΔΕΔΔΗΕ, σε ολόκληρη τη χώρα, κε Οκταποδά, είναι το φαινόμενο της ρευματοκλοπής. Υπάρχει κάποια πρόοδος στο κρίσιμο αυτό μέτωπο;

 

Κατά τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς, τέθηκε σε πλήρη εφαρμογή το νέο πλαίσιο αντιμετώπισης των ρευματοκλοπών.

Τα πρώτα αποτελέσματα είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά, με διεκπεραίωση περί των 10.000 υποθέσεων διαπιστωμένων ρευματοκλοπών εντός του 2018 και είσπραξη από τον ΔΕΔΔΗΕ ποσού ύψους περί τα 10.000.000 €, έναντι των οφειλών που καταλογίστηκαν. Τα αποτελέσματα από την εφαρμογή του νέου πλαισίου είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσουν σε ακόμη μεγαλύτερη βελτίωση τη φετινή χρονιά ενώ ο ΔΕΔΔΗΕ συνεχίζει και εντείνει τον «πόλεμο» κατά του φαινομένου, έχοντας συστρατεύσει όλες του τις δυνάμεις. Πρέπει να τονίσουμε για μια ακόμη φορά, πως η ρευματοκλοπή αποτελεί πρωτίστως ένα «κοινωνικό» αδίκημα, καθώς επιβαρύνει όλους τους υπόλοιπους συνεπείς καταναλωτές. Είμαστε πολύ αισιόδοξοι ότι στο εξής θα υπάρχει ουσιαστική μείωση των μη τεχνικών απωλειών. 

 

Ποιοί είναι οι στρατηγικοί στόχοι του ΔΕΔΔΗΕ; Ποιο είναι το όραμα της Διοίκησης για την ανάπτυξη της Εταιρείας;

O ΔΕΔΔΗΕ διαδραματίζει έναν πρωταγωνιστικό και πολύ κρίσιμο ρόλο στην ελληνική αγορά ενέργειας, ιδιαίτερα όπως αυτή διαμορφώνεται με την είσοδο νέων παικτών και την περαιτέρω απελευθέρωσή της.

Βασικός στόχος της Διοίκησης είναι ο εκσυγχρονισμός και η ψηφιοποίηση του ΔΕΔΔΗΕ, έτσι ώστε να μπορείνα ανταποκρίνεται αποτελεσματικά στις συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις της αγοράς.

Για να πετύχουμε αυτή την εξέλιξη, για να καταφέρουμε να αναπτύξουμε την Εταιρεία, επενδύουμε σε έργα στρατηγικής σημασίας για εμάς, τα οποία στοχεύουν στον εκσυγχρονισμό με την υιοθέτηση καινοτόμων συστημάτων και νέων τεχνολογιών πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών, που θα οδηγήσουν το Δίκτυο στην ηπειρωτική χώρα αλλά και στα νησιά, σε μια νέα εποχή με σύγχρονες υπηρεσίες και αυτοματοποιημένες διαδικασίες. Πρόκειται για έργα που αφορούν στην αναβάθμιση της εξυπηρέτησης των πελατών μας, όπως ο νέος Ερμής και φυσικά έργα που θα αναβαθμίσουν όλο το Δίκτυο, όλες τις υποδομές μας όπως το GIS, τα συστήματα SCADA, oι έξυπνοι μετρητές αλλά και πλήθος έργων υποδομής που θα μετατρέψει τα νησιά μας σε έξυπνα νησιά.

Θα πρέπει να τονίσουμε ότι η μετεξέλιξη του ΔΕΔΔΗΕ σε μια ψηφιοποιημένη Εταιρεία θα έχει πολλαπλά οφέλη για τον τελικό καταναλωτή καθώς θα οδηγήσει στη βελτίωση της ποιότητας ενέργειας και όλων των παρεχομένων υπηρεσιών.

Υπάρχουν εμπόδια που αντιμετωπίζετε στην υλοποίηση του στρατηγικού σας σχεδιασμού; Πιστεύετε ότι θα πρέπει να γίνουν περαιτέρω αλλαγές ή μεταρρυθμίσεις για να μπορέσει ο ΔΕΔΔΗΕ να εκσυγχρονισθεί και να μετεξελιχθεί;

 

Ο εκσυγχρονισμός του ΔΕΔΔΗΕ πρέπει να ξεκινήσει πρωτίστως από την εσωτερική του λειτουργία. Η Εταιρεία πρέπει να αναδιοργανωθεί και ο μετασχηματισμός της να έχει εφαλτήριο όλες τις δομές και εσωτερικές της λειτουργίες.

Ο ΔΕΔΔΗΕ πρέπει να υιοθετήσει ένα σύγχρονο μοντέλο ευέλικτης οργάνωσης και εταιρικής διακυβέρνησης, με πελατοκεντρική νοοτροπία. Η αναδιοργάνωση των εσωτερικών του δομών, πρέπει να υλοποιηθεί με γνώμονα τη διασφάλιση της προσήλωσης όλων των εργαζομένων σε μετρήσιμους στόχους, αλλά και τη δυνατότητα παρακολούθησης της απόδοσης και αποτελεσματικότητας όλων των διαδικασιών που οδηγούν στην επίτευξη αυτών των στόχων, όλων των καθημερινών ενεργειών που θα οδηγήσουν σταδιακά στην επίτευξη του στρατηγικού οράματος της Εταιρείας.

Επιπλέον το πλαίσιο μέσα στο οποίο λειτουργεί ο ΔΕΔΔΗΕ θα πρέπει να γίνει περισσότερο ευέλικτο, έτσι ώστε να μπορέσει η Εταιρεία να επανδρωθεί με εξειδικευμένο προσωπικό, με προσωπικό που διαθέτει τεχνογνωσία, με προσωπικό που είναι εξοικειωμένο με τις νέες καινοτόμες τεχνολογίες. Εξάλλου μια Εταιρεία είναι πρωτίστως οι άνθρωποί της και η ανάπτυξή της εξαρτάται πλήρως από την εξέλιξη του ανθρώπινου δυναμικού της.

 

(*)  Ο Στέφανος Οκταποδάς, ανέλαβε τα καθήκοντα Δ/νοντος Συμβούλου στον ΔΕΔΔΗΕ το Νοέμβρη του 2018. Είναι οικονομολόγος κι έχει πανεπιστημιακές σπουδές στη Διοίκηση Επιχειρήσεων στην Ολλανδία και τις Η.Π.Α.

 Έχει διατελέσει υψηλόβαθμο στέλεχος σε ανώτατες διευθυντικές θέσεις σε επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα.

Από το 1999 έως το 2011 διετέλεσε διευθυντικό στέλεχος του ομίλου τηλεπικοινωνιών Cosmote, αρχικά ως επικεφαλής οικονομικού ελέγχου και στη συνέχεια (2000/2011) ως Διευθύνων Σύμβουλος στην ΑΜC, θυγατρική του ομίλου στην Αλβανία, ενώ παράλληλα διετέλεσε Διευθύνων Σύμβουλος της Cosmofon, θυγατρικής του ομίλου στα Βαλκάνια (2005/2008).

Ο ίδιος δραστηριοποιήθηκε επιχειρηματικά το 2011, συμμετέχοντας μετοχικά στην ίδρυση της ελληνικής εταιρίας αναψυκτικών Green Cola A.E., ασκώντας παράλληλα καθήκοντα Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της από το 2011 έως το 2014, ενώ έχει διατελέσει και αντιπρόεδρος της ΛΑΡΚΟ.

Σήμερα κατέχει τη θέση του μέλους του Γενικού Συμβουλίου της Τράπεζας της Ελλάδας.

Αφήστε μια απάντηση