Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου και Εντατικές Μονάδες

share on:

Τις τελευταίες ημέρες έγινε μεγάλη συζήτηση και αντιπαράθεση υπήρξε τηλεοπτική και διαδικτυακή για το σκέλος των κλινών ΜΕΘ ιδιωτικού τομέα με τη πράξη νομοθετικού περιεχομένου.

Δεν θα ήθελα να πιστέψω ότι όλα αυτά ελέχθησαν από φθηνή πολίτικη αντιπαράθεση, που τη δεδομένη στιγμή θα τη χαρακτήριζα πολιτική κακοήθεια, αλλά από άγνοια των πραγματικών δεδομένων δημιουργίας και λειτουργίας κλινών ΜΕΘ.

Ήταν πολύ σωστή η πρωτοβουλία της Κυβέρνησης με πράξη νομοθετικού περιεχομένου για τις μονάδες ΜΕΘ γιατί η δημιουργία 2ης γραμμής εντατικής παρακολούθησης από τον ιδιωτικό τομέα και αναγκαία και επιβεβλημένη είναι.

Θα πρέπει να γνωρίζουν οι επικριτές αυτής της νομοθετικής ρύθμισης ότι η δημιουργία μιας κλίνης ΜΕΘ στον δημόσιο τομέα κοστίζει 5 φορές περισσότερο από ότι η ίδια επένδυση στον ιδιωτικό τομέα. Και παράλληλα η λειτουργία της κάθε ΜΕΘ στον ιδιωτικό τομέα κοστίζει 3 φορές λιγότερο από τον δημόσιο τομέα ( είδε Λ. ΓΡΗΓΟΡΑΚΟΣ «Το Κόστος Μονάδος Εντατικής Θεραπείας – 2011).

Αλλά υπάρχει και ένας επιπρόσθετος λόγος της θετικής αυτής νομοθετικής πρωτοβουλίας. Ότι αξιοποιούνται οι ήδη υπάρχουσες λειτουργούσες μονάδες του ιδιωτικού τομέα που έχουν έτοιμο και αξιόμαχο στελεχιακό δυναμικό με επιστημονική πληρότητα αντιμετωπίσεως των περιστατικών.

Άρα επικριτές αυτής της πρωτοβουλίας αναλογιστείτε τις κρίσιμες καταστάσεις που ζει η πατρίδα μας και μη δαιμονοποιείτε τον ιδιωτικό τομέα που επικουρικά λειτουργεί προς τον δημόσιο τομέα για όφελος των ασθενών.

Ο πολίτης δεν ενδιαφέρεται αν οι υπηρεσίες υγείας που λαμβάνει είναι από τον δημόσιο ή από τον ιδιωτικό τομέα, απαιτεί να έχει ένα κρεβάτι ΜΕΘ όταν το χρειάζεται για να μην πεθάνει!!! (αύριο θα σχολιάσω τη δυνατότητα  ύπαρξης και 3ης γραμμής εντατικής θεραπείας).

Αθανάσιος Γιαννόπουλος

Καθηγητής Χειρουργικής

τ. Υφυπουργός Υγείας

 

Αφήστε μια απάντηση