Ανακοινώσεις

Πρότυπα – Πειραματικά: Αποφασίζομεν και διατάσσομεν…

«Φοβάμαι όλ’ αυτά που θα γίνουν για μένα χωρίς εμένα»

Πειραματικά εννοούμε τα σχολεία που συνδέονται με τα Πανεπιστήμια και δοκιμάζουν -εφαρμόζουν νέα προγράμματα σπουδών και τεχνικές σε τυχαία επιλεγμένους μαθητές και με τυχαία επιλεγμένους διδάσκοντες, ώστε αυτό το μάθημα να ανταποκρίνεται σε πραγματικές συνθήκες.

Το υπουργείο παιδείας, με τη λογική της «αριστείας» που το διαπνέει, έχει διαστρεβλώσει την παιδαγωγική κι επιστημονική αντίληψη για τα πειραματικά, «κράτησε» την κλήρωση των μαθητών, καταργεί τις οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών, εφαρμόζει σκληρή αξιολόγηση και «αυξημένα προσόντα» για την κάλυψη των, επι θητεία, λειτουργικών θέσεων σε αυτά και τα εξισώνει με τα πρότυπα της «αριστείας» και της ελίτ.

Μετά την αρνητική απάντηση της συντριπτικής πλειοψηφίας των σχολείων για την αξιολόγηση, η κυβέρνηση, μέσω των πειραματικών και των προτύπων, «διατάζει» ολική αξιολόγηση, κατάργηση του «σχολείου της γειτονιάς», αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος των μαθητών, κατάργηση των οργανικών θέσεων των εκπαιδευτικών. Όλα αυτά με το νόμο 4692/20 που φρόντισε να ψηφίσει νωρίς. Ο συγκεκριμένος νόμος, ενώ ορίζει ως προαπαιτούμενο για τη μετατροπή της σχολικής μονάδας σε πρότυπο ή πειραματικό την σύμφωνη γνώμη του συλλόγου διδασκόντων, διαζευκτικά «κλείνει το μάτι» στον/στην διευθυντή/τρια εκπαίδευσης να προτείνει αυτός ποια σχολεία θα μετατραπούν, καταργώντας ουσιαστικά τους συλλόγους διδασκόντων.

Στο νομό Φθιώτιδας ΚΑΝΕΝΑ σχολείο δεν αποφάσισε να μετατραπεί σε πρότυπο ή πειραματικό. ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑΚΑ η ΔΔΕ, με αδιαφανείς διαδικασίες, πρότεινε – πρόκρινε ένα Γυμνάσιο και ένα Λύκειο και από ένα «αναπληρωματικά». Ο νόμος, όμως, δεν υποχρεώνει να γίνει πρόταση, άσχετα με τις κυβερνητικές πιέσεις και θα μπορούσε τουλάχιστον να ενημερώσει για τις ενέργειές της τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς.

Τι σημαίνει όμως η μετατροπή σχολικών μονάδων σε πρότυπα ή πειραματικά, τόσο γιατους μαθητές και τους γονείς τους, όσο και για τους εκπαιδευτικούς; Με την ολοκλήρωση της κατάργησης δύο σχολικών μονάδων (λόγω της μετατροπής) έχουμε μείωση των πραγματικών τμημάτων στα μισά με μια μικρή αύξηση σε όμορα σχολεία. Για την μεγάλη πλειοψηφία των μαθητών σημαίνει περισσότερες μετακινήσεις και πολλά προβλήματα τόσο στους ίδιους όσο και στους γονείς και κηδεμόνες (πρακτικά, παιδαγωγικά, συναισθηματικά, οικονομικά και ό,τι άλλο συνεπάγεται). Παράλληλα κάποια σχολεία θα «στενάξουν» από το πλήθος των μαθητών με τις κτιριακές αδυναμίες που ήδη υπάρχουν, ενώ η κατηγοριοποίηση είναι ante portas. Για τους εκπαιδευτικούς σημαίνει βίαιη αλλαγή των εργασιακών σχέσεων καθώς, ακόμα και να «παραμείνουν» ως διδάσκοντες στα πρότυπα και πειραματικά – αν λέμε, αν – δεν θα έχουν οργανικές θέσεις. Καταργούνται ουσιαστικά πάνω από πενήντα (50) οργανικές θέσεις στο νομό και πάνω από 2500 πανελλαδικά με συνέπειες τόσο στους συναδέλφους που τις χάνουν όσο και στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς, αφού αποτρέπονται ουσιαστικά οργανικές υπηρεσιακές μεταβολές (πάντα προηγείται ο υπεράριθμος στις τοποθετήσεις).

Θα μπορούσε να πει κανείς «… μα δεν είναι καθόλου χρήσιμα αυτά τα σχολεία»; Ο τρόπος χρήσης κάθε πράγματος παίζει το ρόλο του. Ήδη υπάρχουν λειτουργούν τα πρότυπα και πειραματικά. Δεν επαρκούν για να βγουν συμπεράσματα; Πρέπει να υπάρχουν σ’ όλη τη χώρα, σε τόσο μεγάλο πλήθος για να βγουν συμπεράσματα; Παλαιότερα που υπήρχαν περισσότερα πειραματικά (που οι ίδιοι τα έκλεισαν…) βοήθησε να βγουν συμπεράσματα;

Ουσιαστικά, οι δύο λόγοι που γίνονται εμφανείς από την επιβολή να μετατραπούν λειτουργούν τα σχολεία σε πρότυπα και πειραματικά είναι από τη μια η ιδεοληπτική προσκόλληση της κυβέρνησης στην «αριστεία», στα σχολεία των ελίτ και τα άλλα, στηνκατηγοριοποίση των σχολικών μονάδων με χρηματοδότηση των «καλών» και εγκατάλειψη του υπόλοιπου δημόσιου σχολείου και από την άλλη η κατάργηση των οργανικών θέσεων με ό,τι αυτό σημαίνει (μείωση διορισμών, ελαστικές σχέσεις εργασίας, κατάργηση δικαιωμάτων κτλ).

Με δεδομένο ότι η κυβέρνηση έχει καταργήσει από το λεξιλόγιό της τις λέξεις «πρόταση», «συζήτηση» και κυρίως «διάλογος» και πιέζοντας τις ΔΔΕ, τις «διδάσκει» να χρησιμοποιούν τα ίδια μέσα που η ίδια κυβερνά. Αδιαφανώς, χωρίς διάλογο, με εντέλλεσθε και ωθεί τις ΔΔΕ να βρεθούν αντιμέτωπες με τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς, χρησιμοποιώντας αντιεκπαιδευτικά, αντιπαιδαγωγικά και αντισυναδελφικά εργαλεία.

Καλούμε την κυβέρνηση και το υπουργείο παιδείας να αντιληφθούν ότι υπάρχουν κι άλλοι τρόποι εκτός του αυταρχισμού, για να κυβερνήσουν και να σταματήσουν αυτές τις μεθοδεύσεις.

Καλούμε την ΔΔΕ να σεβαστεί τις αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων, να αρνηθεί τις πιέσεις και να αποσύρεί την πρότασή της, αφού από το νόμο δεν είναι υποχρεωμένη να προτείνει (ας προτείνει ίδρυση – παρά τη διαφωνία μας για τους λόγους που δημιουργούνται αυτά τα σχολεία – ώστε να μην καταργηθεί καμία σχολική μονάδα) και να σταθεί δίπλα στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές, λειτουργώντας δημοκρατικά και συναδελφικά.

Καλούμε τους βουλευτές του νομού να πάρουν καθαρή θέση αν είναι αυτό που ψηφίσαν και συμφωνούν ή αν διαφωνούν στην κατάργηση των σχολικών μονάδων στηρίζοντας τα αιτήματα των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων τους.

Καλούμε τον Δήμο Λαμιέων να διαχωρίσει τη θέση του και να διαφωνίσει με τις μεθοδεύσεις και την κατάργηση σχολικών μονάδων του δήμου (συγχωνεύσεις, καταργήσεις, μετατροπές κλπ σχολικών μονάδων).

Επιπλέον,

Καλούμε τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων σε συμπόρευση και αγώνα, με αποφάσεις που θα παρθούν μέσα από κοινές συσκέψεις. Η πρόσκληση δεν αφορά μόνο τους συλλόγους των δύο σχολείων αλλά όλους τους συλλόγους, ώστε να αποτρέψουμε μια πιθανή τροποποίηση της πρότασης για άλλα σχολεία, αλλά και λόγω των προβλημάτων που θα δημιουργηθούν από τη μετακίνηση μαθητών σε άλλες σχολικές μονάδες.

Καλούμε τον ΣΕΠΕ Φθιώτιδας και τους αντίστοιχους γονεϊκούς συλλόγους για κοινή στάση και δράση. Παράλληλα, επειδή το θέμα αφορά και γονείς που εργάζονται σε μη εκπαιδευτικές δομές, επιθυμούμε την αλληλεγγύη όλων των συνδικαλιστικών φορέων.

Καλούμε τους εκπαιδευτικούς στον αγώνα ενάντια στην κατάργηση (διότι τι άλλο είναι η μετατροπή) των 4ου Γυμνασίου και 4ου ΓΕΛ Λαμίας ή οποιουδήποτε άλλου εφόσον τροποποιηθεί η πρόταση της ΔΔΕ. Ο αγώνας αυτός δεν αφορά μόνο στους εκπαιδευτικούς των σχολείων αυτών αλλά όλους είτε για λόγους αλληλεγγύης είτε γιατί όλους τους αφορά αφού, στο εργασιακό κομμάτι, καταργούνται πάνω από 50 οργανικές θέσεις στο νομό με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις υπηρεσιακές μεταβολές όλων των εκπαιδευτικών.

Οι κινητοποιήσεις και όλες οι ενέργειες όλων των φορέων και των ατόμων που θα ακολουθήσουν θα ανακοινώνονται μετά από κοινές συσκέψεις και συνεννόηση.

ΕΛΜΕ Φθιώτιδας

Σχετικές αναρτήσεις

Εγκληματικό το έργο της Κυβέρνησης σε βάρος των εργαζομένων της ΛΑΡΚΟ

efthia

Συνεχίζεται το εγκλημα της Κυβέρνησης σε βάρος των εργαζομένων της ΛΑΡΚΟ

efthia

Αναβλήθηκε η Ανόπαια Ατραπός 2021

efthia
Φόρτωση....

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο