Εκπαίδευση

Πρώτο κουδούνι αύριο για 1 εκ. μαθητές

Επιστροφή στα θρανία για περισσότερους από ένα εκατ. μαθητές δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου από αύριο Δευτέρα. Το πρώτο κουδούνι χτυπάει στα σχολεία της χώρας με τον καθιερωμένο αγιασμό από νωρίς το πρωί. Σχεδόν 150.000 δάσκαλοι και καθηγητές στις αίθουσες.

Όπως σημειώνουν πηγές του υπουργείου Παιδείας όλα είναι στη θέση τους, τα βιβλία παραδόθηκαν στην ώρα τους, ενώ και οι αναπληρωτές προσελήφθησαν για πρώτη φορά από την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές με τις 15.371 προσλήψεις αναπληρωτών έχουν καλυφθεί όλα τα κενά των δημοτικών σχολείων, κάτι που δίνει τη δυνατότητα να ξεκινήσουν αμέσως τα ολοήμερα σχολεία. Στη Β/θμια εκπαίδευση έχουν καλυφθεί τα κενά των βασικών ειδικοτήτων (μαθηματικοί, φυσικοί, φιλόλογοι κ.λπ.) και εντός του Σεπτεμβρίου θα καλυφθούν και οι δευτερεύουσες ειδικότητες.

Για «τους καλύτερους δυνατούς οιωνούς για μία ομαλή και δημιουργική χρονιά» κάνει λόγο ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, σε μήνυμά του προς την εκπαιδευτική κοινότητα, με αφορμή την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

«Οι εκπαιδευτικοί στις θέσεις τους, τα βιβλία στα θρανία. Για δεύτερη συνεχή σχολική χρονιά επιστροφή στην κανονικότητα» τονίζει ο υπουργός Παιδείας, ο οποίος αύριο το πρωί θα παραστεί στο δημοτικό σχολείο Πέρδικας, στην Αίγινα, ενώ κάνει ιδιαίτερη αναφορά στην ανανέωση του σχολικού προγράμματος «με έμφαση στις ανάγκες της προσχολικής αγωγής, με νέα γνωστικά αντικείμενα και εξορθολογισμένη διδακτέα ύλη».

«Η Πολιτεία έχει πλήρη επίγνωση ότι χρειάζεται να γίνουν πολύ περισσότερα, αλλά έχουν ήδη ολοκληρωθεί σημαντικά βήματα και είμαστε σε φάση υλοποίησης και άλλων σχεδίων» σημειώνει ο κ. Γαβρόγλου, διαβεβαιώνοντας ότι «η ενίσχυση της παιδείας είναι προτεραιότητα» και καλεί τους γονείς να στηρίξουν τα παιδιά και να δείξουν εμπιστοσύνη στο έργο των εκπαιδευτικών τους.

«Πιστεύουμε ακράδαντα πως για την έξοδο της πατρίδας μας από την κρίση ο Μίτος της Αριάδνης πρέπει να αρχίζει να ξετυλίγεται από την Παιδεία. Εργαζόμαστε συστηματικά και οργανωμένα σε αυτήν την κατεύθυνση και είμαστε ανοικτοί σε προτάσεις για βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης» καταλήγει ο υπουργός Παιδείας.

 

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΧΡΗΣΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

Μήνυμα Γιάννη Σαρακιώτη για τη νέα σχολική χρονιά

Η νέα σχολική χρονιά είναι προ των πυλών και θα ξεκινήσει με τις καλύτερες δυνατές προϋποθέσεις τόσο για τους μαθητές όσο και για τους εκπαιδευτικούς. Φέτος, για δεύτερη συνεχή χρονιά τα βιβλία ήδη περιμένουν στις σχολικές αίθουσες για να διανεμηθούν, κάτι που είναι βεβαίως αυτονόητο αλλά που τα προηγούμενα χρόνια οι τότε κυβερνήσεις και οι εκάστοτε ηγεσίες του Υπουργείου Παιδείας δυστυχώς έβαζαν πάντοτε σε δεύτερη μοίρα καθιστώντας το σύνολο της εκπαίδευσης έρμαιο στα χέρια της τύχης! Στο σημείο αυτό θα πρέπει να επισημάνουμε επίσης το γεγονός πως για πρώτη φορά οι δομές της Ειδικής Αγωγής είναι πλήρως στελεχωμένες σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, όχι μόνο γιατί κάνουμε πράξη τις δεσμεύσεις μας αλλά κυρίως γιατί γνωρίζουμε πως ο πολιτικός πολιτισμός πρέπει να έχει πάντοτε αφετηρία του ευαίσθητα κοινωνικά ζητήματα για τα οποία κάποιοι αδιαφορούσαν πλήρως.

Η Δημόσια Παιδεία, μετά από τις αλλαγές και τον εκσυγχρονισμό τόσο της νομοθεσίας όσο και των δομών της, είναι σε θέση να παρέχει περισσότερες και καλύτερες δυνατότητες στη μόρφωση αλλά και περαιτέρω, στην εξέλιξη κάθε μαθητή αλλά και κάθε εκπαιδευτικού. Η παρούσα Κυβέρνηση επιθυμεί και θέλει να επενδύσει στην αληθινή και ολοκληρωμένη εκπαίδευση γιατί το μέλλον της χώρας μας είναι αλληλένδετα συνδεδεμένο με αυτή κι αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο κάθε οικοδομήματος που θέλει να χτίσει για το αύριο.

Οι μαθητές έρχονται στο επίκεντρο της Δημόσιας Παιδείας και η προσοχή όλων στρέφεται πια στην εκπαίδευση που παρέχει νέα, ολοκληρωμένα και σύγχρονα εφόδια γι’ αυτούς. Οι προκλήσεις του αύριο είναι ήδη εδώ και δεν περιμένουν ούτε συγχωρούν καθυστερήσεις κι αναβολές, η πολιτεία οφείλει και θα δώσει στους μαθητές κάθε εφόδιο που θα τους εξασφαλίσει τα απαραίτητα γι’ αυτούς εργαλεία αλλά και πλεονεκτήματα στο διεθνές και παγκοσμιοποιημένο πια περιβάλλον παιδείας αλλά κι εργασίας.

Οι Δάσκαλοι, που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά του συστήματος της Παιδείας στη χώρα μας, οφείλουν να συνειδητοποιήσουν τη μεγάλη ευθύνη που φέρουν όχι μόνο απέναντι στους μαθητές του σχολείου τους αλλά και στην ίδια την Πατρίδα τους. Αν θεωρήσουμε σωστή τη διαπίστωση του καθηγητή Λιαντίνη, πως Δάσκαλος είναι αυτός που μεταμορφώνει τον εγκέφαλο του ζώου σε νου ανθρώπου, τότε η συναίσθηση της ευθύνης που προαναφέραμε γίνεται ακόμα μεγαλύτερη γι’ αυτό και η Κυβέρνηση στέκεται και πάντα θα είναι αρωγός στο πλευρό των Εκπαιδευτικών. Ας πούμε πια τα πράγματα με το όνομά τους, το έμψυχο διδακτικό προσωπικό είναι ο πρώτος και σημαντικότερος δημιουργός σκεπτόμενων ανθρώπων, αυτών που η Ελλάδα χρειάζεται για βγει από τα αδιέξοδα που οι προηγούμενες κυβερνήσεις δημιούργησαν.

Η ευχή μας είναι η νέα σχολική χρονιά να είναι δημιουργική για τους μαθητές και για όλο το προσωπικό που την υπηρετεί και να τελειώσει έχοντας μόνο θετικό πρόσημο να προσδώσει στην ελληνική κοινωνία.

 

Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Λαμίας

 

Εργαζόμενοι Γονείς, Εκπαιδευτικοί, Μαθητές

Το Εργατικό Κέντρο Λαμίας εύχεται καλή σχολική χρονιά, κάθε πρόοδο και επιτυχία σε όλα τα παιδιά.  Γνωρίζουμε ότι με το ξεκίνημα κάθε σχολικής χρονιάς ένας ακόμα βραχνάς έρχεται να προστεθεί, δίπλα σε τόσους και τόσους που αντιμετωπίζουμε κάθε μέρα με την ανεργία, τις μειώσεις μισθών και συντάξεων, την άγρια φοροληστεία, τις ανατροπές των εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων μας. Η δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση μόνο κατ’ όνομα υπάρχει, όταν πρέπει να βάζεις συνεχώς το χέρι στην τσέπη, να πληρώσεις για τα πάντα.

Στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση λείπουν 30.000 εκπαιδευτικοί. Το υπουργείο Παιδείας συρρικνώνει ουσιαστικά τα ολοήμερα σχολεία και το ωρολόγιο πρόγραμμα για να μεταφέρει εκπαιδευτικούς και να καλύψει τα κενά στο πρωινό πρόγραμμα. Αντί λύσης του οξυμένου αυτού προβλήματος με μαζικούς και μόνιμους διορισμούς, κυβέρνηση – ΕΕ γενικεύουν το καθεστώς της ελαστικής εργασίας. Είναι οι χιλιάδες νέοι εκπαιδευτικοί που σπούδασαν με κόπο και που σήμερα παραμένουν στην ανεργία, στην αναδουλειά, περιδιαβαίνοντας τα σχολεία της χώρας με μισθούς πείνας.

Με τη δημιουργία τμημάτων με 25-30 παιδιά στην τάξη, με τις συγχωνεύσεις και το κλείσιμο σχολείων θα υποβαθμιστεί ακόμα περισσότερο η εκπαιδευτική διαδικασία. Η περσινή σχολική χρονιά, με τους χιλιάδες μετεξεταστέους στο Λύκειο το επιβεβαιώνει. Τα μεγάλα φροντιστήρια τρίβουν τα χέρια τους! Ποιοι θα αδικηθούν; Τα παιδιά που αντιμετωπίζουν διάφορες δυσκολίες, αυτά που δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρώνουν φροντιστήρια!

Μια σειρά σχολεία στο Νομό Φθιώτιδας και γενικότερα έκλεισαν και υπάρχουν αρκετά παιδιά που χρειάζεται να διανύσουν αρκετά χιλιόμετρα για να φτάσουν από το σπίτι στο σχολείο.

Στην εποχή της κρίσης που η ανεργία και η ανέχεια σπάνε κόκαλα το φαινόμενο της ασιτίας απλώνεται στα σχολεία και στις εργατικές – λαϊκές γειτονιές. Κράτος, Περιφέρεια και δήμοι στέκουν αδιάφοροι.

Η κατάσταση που βιώνουν τα παιδιά μας και τα βάρη που φορτώνονται στις εργατικές – λαϊκές οικογένειες μόνο τυχαία δεν είναι.

Βάζουν συνεχώς εμπόδια στη μόρφωση των παιδιών μας. Θέλουν να μας πείσουν ότι δεν “κάνουν” όλα τα παιδιά για γράμματα. Πως η ολόπλευρη μόρφωση, η διαπαιδαγώγηση των νέων ανθρώπων, ώστε να γίνουν ολοκληρωμένοι άνθρωποι, με στέρεες γνώσεις, αποτελεί ξεπερασμένη πολυτέλεια. Θέλουν να παραιτηθεί το παιδί μας από τον αγώνα για την κατάκτηση της γνώσης, για να αντιμετωπίσει αύριο τη ζωή του σαν εργαζόμενος. Σκόπιμα, μέσα από τα σχολικά βιβλία και τα αναλυτικά προγράμματα, καλλιεργούν τον ανορθολογισμό, κρύβουν την επιστημονική αλήθεια, διαστρεβλώνουν την ιστορία, καλλιεργούν μόνο τις δεξιότητες που έχουν ανάγκη οι επιχειρήσεις. Με το βούρδουλα της λεγόμενης αξιολόγησης τα σχολεία θα κατηγοριοποιούνται σε “καλά” και “κακά”. Θέλουν τα σχολεία να λειτουργούν σαν επιχειρήσεις, αναζητώντας πόρους για να επιβιώσουν.

Οι κυβερνητικές εξαγγελίες, για το Λύκειο και την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, σηματοδοτούν το χτίσιμο ενός ακόμα πιο σκληρού, ταξικού και ανταγωνιστικού σχολείου, ενός Λυκείου-φροντιστήριο. Ενός σχολείου της μονομέρειας και της πρόωρης εξειδίκευσης σε συγκεκριμένα αντικείμενα με προσανατολισμό καθαρά στην επιλογή σχολής. Όλα αυτά σε αντίθεση με την ανάγκη και τη δυνατότητα της εποχής μας για γενίκευση της ολόπλευρης γενικής μόρφωσης, της αναγκαιότητας το σχολείο να συμβάλλει στη δημιουργία στέρεης γνωστικής βάσης, αλλά και προσωπικότητας, στοιχεία τα οποία θα αποτελούν «προίκα» για κάθε νέο άνθρωπο στη μετέπειτα πορεία της ζωής του.

Με βάση το προσχέδιο που δόθηκε στη δημοσιότητα, στη Γ’ Λυκείου εισάγονται όχι μια αλλά δυο πανελλαδικού τύπου δοκιμασίες (εξετάσεις Γενάρη και γραπτή εργασία πανελλαδικού τύπου για κάθε μάθημα) μαζί με τις πανελλαδικές εξετάσεις του Ιουνίου. Ταυτόχρονα στο βαθμό της πρόσβασης θα μετράει και ο βαθμός του απολυτηρίου, που κάθε χρόνο θα αυξάνεται η βαρύτητά του.

Αποτελεί πρόκληση για τις λαϊκές οικογένειες, που κάθε χρόνο βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για την προετοιμασία των παιδιών τους για τις εξετάσεις, να ισχυρίζεται η κυβέρνηση ότι καταργούνται οι πανελλαδικές και ότι θα μειωθούν τα φροντιστήρια μ’ αυτόν τον τρόπο. Η πρόκληση αυτή γίνεται ακόμα πιο εξοργιστική, όταν για μια ακόμα χρονιά δεν προβλέπεται Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη και Ενισχυτική Διδασκαλία.

Η υποκρισία της κυβέρνησης για την αναβάθμιση του μορφωτικού ρόλου του Λυκείου βέβαια αποκαλύπτεται σε όλη της τη διάσταση για όσα παιδιά δεν επιθυμούν να συνεχίσουν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Τα παιδιά, εκτός από τη Γλώσσα, θα επιλέγουν 3 επιπλέον μαθήματα, όποια επιθυμούν, που θα δίνουν εξετάσεις για το απολυτήριο! Οι περικοπές των μαθημάτων στη Β’ και Γ’ τάξη θα οδηγήσει σε νέες συμπτύξεις μαθημάτων και ειδικοτήτων εκπαιδευτικών. Σε επιπλέον περικοπές και κινητικότητα.

Κυβέρνηση – ΕΕ σπρώχνουν τους μαθητές στην πρώιμη κατάρτιση, στα επαγγελματικά σχολεία και τις σχολές. Με όχημα και δόλωμα τη Μαθητεία διαμορφώνουν φτηνό εργατικό δυναμικό για τις επιχειρήσεις. Θέλουν φθηνούς και ευέλικτους εργαζόμενους που θα υπηρετούν χωρίς να διαμαρτύρονται την καπιταλιστική ανάπτυξη που στηρίζουν κυβέρνηση και αξιωματική αντιπολίτευση. Θέλουν τα παιδιά μας δούλους του 21ου αιώνα για να κερδίζουν οι επιχειρήσεις.

Αυτοί οι σχεδιασμοί εφαρμόζονται εδώ και καιρό σε όλες τις καπιταλιστικές χώρες, είτε έχουν είτε όχι Μνημόνια. Όσο η οικονομία δουλεύει για τα κέρδη και όχι για τις λαϊκές ανάγκες, ανεξάρτητα από όποια κυβέρνηση, τα σχολεία και οι μαθητές δεν θα δουν “άσπρη μέρα”.

Εργαζόμενοι, άνεργοι, γονείς,

Εσείς που ματώνετε καθημερινά για να τα βγάλετε πέρα, μην αφήνετε τη μόρφωση των παιδιών σας στα χέρια αυτών που ισοπεδώνουν τη ζωή σας. Μπορούμε να αλλάξουμε τα πράγματα, να διεκδικήσουμε αυτό που αξίζει στα παιδιά μας.

Ένα σχολείο ολόπλευρης μόρφωσης και διαπαιδαγώγησης, όπου θα έχουν ισότιμη πρόσβαση όλα τα παιδιά της εργατικής τάξης, των λαϊκών στρωμάτων, ανεξάρτητα από φυλετική και θρησκευτική προέλευση. Ένα σχολείο που θα βοηθάει τους μαθητές να κατανοούν τη φύση, τον κόσμο και την κοινωνική εξέλιξη, να βάλουν ένα λιθαράκι στη πρόοδο της ανθρωπότητας. Το σχολείο που θα ικανοποιεί τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες μπορεί να στηρίζεται μόνο σε έναν άλλο δρόμο ανάπτυξης όπου ο λαός θα είναι κυρίαρχος του πλούτου που παράγει.

Υπάρχει λύση και προοπτική

Με συνεχείς αγώνες, τα σωματεία, οι εργαζόμενοι και άνεργοι, οι φτωχοί επαγγελματίες και οι αγρότες να κάνουμε δική μας υπόθεση τη μόρφωση των παιδιών μας.

Ενιαίο 12χρονο σχολείο και 2χρονη προσχολική αγωγή για όλα τα παιδιά σε ένα αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν σύστημα εκπαίδευσης υψηλού επιπέδου, με βάση τις κατακτήσεις της επιστήμης και της τεχνολογίας. Δίχρονες δημόσιες επαγγελματικές σχολές μετά το 12χρονο. Καμία επιχειρηματική δράση στην Παιδεία.

Να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά, να μη χαθεί ούτε μια διδακτική ώρα, με μαζικούς διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών. Άμεση έναρξη της ενισχυτικής διδασκαλίας και πρόσθετης διδακτικής στήριξης.

Μόνιμη δουλειά για όλους τους εκπαιδευτικούς, με αξιοπρεπείς μισθούς, ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.

Γενναία χρηματοδότηση των σχολείων ώστε να εξασφαλίζεται η λειτουργική, κτιριακή, υλικοτεχνική υποδομή, για την κάλυψη των αναγκών της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ούτε ένα ευρώ από την τσέπη γονιών. Ειδικά μέτρα στήριξης των οικογενειών ανέργων, απλήρωτων, χαμηλόμισθων, χαμηλοσυνταξιούχων, για υλικά, αναλώσιμα, κ.ά.

Δωρεάν μετακίνηση όλων των μαθητών, δωρεάν πρόσβαση σε αθλητικές και πολιτιστικές δραστηριότητες για όλους.

Ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, εμβολιασμοί για όλα τα παιδιά. Να εξασφαλιστεί δωρεάν γεύμα στο σχολείο με ευθύνη του Κράτους και της Τοπικής Διοίκησης

15 νήπια – προνήπια ανά νηπιαγωγό και δάσκαλο Α’ και Β’ τάξης. 20 μαθητές ανά δάσκαλο και καθηγητή στις υπόλοιπες τάξεις.

 

 

 

Σχετικές αναρτήσεις

Σχεδιαστική Σκέψη για την Καινοτομία

efthia

Με φυσική παρουσία η εξεταστική του χειμερινού εξαμήνου στα ΑΕΙ

efthia

Προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών στα σχολεία

efthia
Φόρτωση....

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο