Ρεπορτάζ Αγοράς

Πώς ελέγχουμε τα φρένα, πότε και πώς αλλάζουμε τακάκια φρένων και υγρά φρένων

Το αυτοκίνητο είναι ένα σημαντικότατο εργαλείο για την καθημερινότητά μας ως προς την τέλεση των υποχρεώσεών μας, αλλά και για τη διασκέδασή μας, κατά συνέπεια το χρησιμοποιούμε πολλές ώρες την ημέρα. Το συγκεκριμένο γεγονός συνεπάγεται την ύπαρξη κάποιων υποχρεώσεων που αφορούν στη διαφύλαξη τόσο της δικής μας ασφάλειας, όσο και όσων επιβιβάζονται στο όχημά μας.

Στο σημερινό άρθρο, θα ασχοληθούμε με κάποια ανταλλακτικά που έχουν άμεση σχέση με το σύστημα πέδησης και είναι εξίσου σημαντικά για την προφύλαξη τη δική μας, αλλά και των γύρω μας.

Το σύστημα πέδησης απαρτίζεται μεταξύ άλλων από το πετάλι του φρένου, το σεβρό, το ABS, τις γραμμές του υδραυλικού συστήματος, τα μαρκούτσια, τις δαγκάνες, τα τακάκια τους δίσκους κ.α.

Σε πρώτη φάση λοιπόν, ας ρίξουμε μια γρήγορη ματιά στο πώς δουλεύει το σύστημα πέδησης.

Όταν ο οδηγός πατάει το φρένο, πρακτικά δίνει κίνηση σε ένα έμβολο το οποίο με τη σειρά του δημιουργεί πίεση στο κύκλωμα του συστήματος πέδησης. Στο κύκλωμα του συστήματος πέδησης, ρέει υγρό φρένων. Αφού λοιπόν πατηθεί το πετάλι και δημιουργηθεί πίεση, το υγρό φρένων πιέζει τα έμβολα από τις δαγκάνες, οι δαγκάνες κλείνουν και φέρνουν σε επαφή τα τακάκια με τους δίσκους και με αυτόν τον τρόπο, το όχημα μας επιβραδύνει.

Όπως καταλαβαίνουμε από αυτή τη γρήγορη περιγραφή της λειτουργίας του συστήματος πέδησης, όλα τα ανταλλακτικά του συστήματος, είναι εξίσου σημαντικά επειδή λειτουργούν αλυσιδωτά. Επομένως, πρέπει να ελέγχουμε τακτικά τα φρένα μας και να τηρούμε το πρόγραμμα συντήρησης που αναγράφεται στο εγχειρίδιο του αυτοκινήτου μας.

Υπάρχουν σημάδια που μας επιτρέπουν να παρακολουθούμε την κατάστασή του συστήματος πέδησης, πιο κάτω είναι τα συνηθέστερα:

  1. Ενεργοποίηση της αντίστοιχης λυχνίας στον πίνακα οργάνων.
  2. Ιδιαίτερα σκληρό πετάλι φρένου.
  3. Αύξηση της διαδρομής του πεταλιού του φρένου.
  4. Αύξηση της διαδρομής του χειρόφρενου.
  5. Αύξηση της απόστασης πέδησης.

Επίσης, καλό είναι να κάνουμε έλεγχο της στάθμης των υγρών φρένων το λιγότερο μία φορά το δίμηνο, αλλά και πριν από κάθε μακρύ ταξίδι.

Όσον αφορά στα υγρά των φρένων είναι υγρά κατασκευασμένα με σκοπό την άμεση μετατόπιση της πίεσης και τη μη διάβρωση των μεταλλικών και ελαστικών τμημάτων του συστήματος. Πρέπει να έχουν υψηλό σημείο βρασμού, να αντέχουν σε υψηλές θερμοκρασίες και πιέσεις, αλλά και να μην απορροφούν ευκολά την υγρασία από την ατμόσφαιρα.

Τα υγρά των φρένων πρέπει να αλλάζονται με βάση το εγχειρίδιο του κατασκευαστή του οχήματος στο οποίο αναγράφονται τα διαστήματα αντικατάστασης, αλλά και τον τύπο των υγρών που θα πρέπει να τοποθετήσουμε. Σαν γενικό κανόνα, κρατάμε στο μυαλό μας ότι πρέπει να αλλάζονται κάθε περίπου 40.000 χλμ ή ανά δύο χρόνια.

Η διαδικασία αλλαγής των υγρών φρένων χωρίς τα κατάλληλα μέσα, είναι αρκετά χρονοβόρα και χρειάζεται 2 άτομα. Ξεκινώντας, αφαιρούμε όσο μπορούμε από το παλιό υγρό φρένων με μια σύριγγα, συλλέγοντάς το από το δοχείο των υγρών των φρένων. Έπειτα προσθέτουμε το καινούργιο και μετά, μεταφερόμαστε στις δαγκάνες όπου πρέπει να ανοίξουμε τη βαλβίδα εξαέρωσης και το δεύτερο άτομο να πατάει το πετάλι του φρένου μέχρι να βγει κάποια ποσότητα υγρού φρένων, με σκοπό να φύγει εντελώς ο αέρας ο οποίος έχει παγιδευτεί στο κύκλωμα. Ταυτόχρονα, προσθέτουμε νέο υγρό. Την ίδια διαδικασία επαναλαμβάνουμε σε όλους τους τροχούς, κινούμενοι διαγώνια.

Βέβαια αυτή η δουλειά μπορεί να γίνει πολύ πιο εύκολα και γρήγορα, σε κάποιο συνεργείο που διαθέτει εξειδικευμένα εργαλεία όπως η συσκευή που βιδώνεται επάνω στο δοχείο των υγρών των φρένων και πρεσάρει συνεχώς καινούργια υγρά, ή δημιουργώντας πίεση (περίπου 1,5 bar) στο δοχείο των υγρών με μια τρόμπα  ή ρουφώντας απευθείας τα υγρά των φρένων από τις δαγκάνες με κάποια αντλία κενού.


Τα τακάκια είναι κι αυτά αναλώσιμα τμήματα, τα οποία είναι κατασκευασμένα με σκοπό να μπορούν να φρενάρουν αποτελεσματικά τον δίσκο χωρίς να τον φθείρουν. Κατά κανόνα, τα αντικαθιστούμε κάθε περίπου 20 με 40.000 χλμ. Όταν ανάψει το αντίστοιχο λαμπάκι στον πίνακα οργάνων, μπορούμε να κάνουμε ακόμη περίπου 3000 χλμ.

Για να αντικαταστήσουμε τα τακάκια μας θα πρέπει να αφαιρέσουμε τον τροχό και να ανοίξουμε την δαγκάνα λύνοντας τις απαραίτητες βίδες και βγάζοντας τους ανάλογους πείρους και ασφάλειες. Όταν αλλάζουμε τακάκια συνιστάται να συντηρούμε και τις δαγκάνες,

Τέλος, θα πρέπει να ελέγχεται επισταμένως η σωστή λειτουργία των τμημάτων της δαγκάνας και να αλλάζουμε ό,τι χρειάζεται αλλαγή, επιτόπου.

ΠΗΓΕΣ:

Πληροφορίες τακάκια φρένων από antallaktikaexartimata.gr

Πληροφορίες για το υγρό φρένων λαμβάνονται από avtotachki.com

Σχετικές αναρτήσεις

Η εταιρεία ΚΑΡΑΦΕΡΗΣ Ε.Π.Ε. – ΚΤΕΟΚΑΡ δίπλα στον ΠΑΣ Λαμία

efthia

Εγκατέλειψε το Δημόσιο για την ιδιωτική εκπαίδευση

efthia

Πανελλαδικές 2020: Ξεκινάμε δυνατά…

efthia
Φόρτωση....

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο