Κόσμος

Συντριβή αεροσκάφους των Ethiopian Airlines με 157 άτομα

Συνετρίβη το πρωί της Κυριακής αεροσκάφος των Ethiopian Airlines με 149 επιβάτες και 8μελές πλήρωμα.

Το αεροσκάφος, ένα Boeing 737, είχε απογειωθεί από την Αντίς Αμπέμπα με προορισμό το Ναϊρόμπι της Κένυα.

To Boeing συνετρίβη στις 08:44 (τοπική ώρα), σύμφωνα με τα όσα δήλωσε εκπρόσωπος της αεροπορικής εταιρίας στο Reuters.

Τα αίτια της συντριβής δεν έχουν γίνει γνωστά, ούτε και το ακριβές σημείο που έχει πέσει το αεροσκάφος.

Ο πρωθυπουργός της Αιθιοπίας επιβεβαίωσε ότι υπάρχουν θύματα, χωρίς να αναφέρει ακριβή αριθμό. Ωστόσο, εκφράζονται φόβοι ότι ο αριθμός των θυμάτων θα είναι μεγάλος.

Στο μήνυμά του ο πρωθυπουργός της Αιθιοπίας εξέφρασε τα θερμά συλλυπητήριά του στις οικογένειες των θυμάτων.

Δεν υπάρχουν επιζώντες

 «Δεν υπάρχουν επιζώντες από την πτήση, στην οποία επέβαιναν επιβάτες από 33 χώρες» ανέφερε νωρίτερα η κρατική τηλεόραση, επικαλούμενη ανώνυμη πηγή της αεροπορικής εταιρίας.

Σύμφωνα με όσα μεταδίδει το BBC μεταδίδει ότι μεταξύ των επιβαινόντων ήταν 32 Κενυάτες, 18 Καναδοί, εννέα Αιθίοπες, αλλά και Κινέζοι, Ιταλοί, Βρετανοί, Γάλλοι, Ρώσοι, και άλλοι. Οι επιβάτες προέρχονταν από συνολικά 33 χώρες.

Κατά τις έως τώρα πληροφορίες, οι υπηκοότητες των θυμάτων.

32 Κενυάτες

18 Καναδοί
9 Αιθίοπες
8 Κινέζοι
8 Ιταλοί
8 Αμερικανοί
7 Βρετανοί
7 Γάλλοι
6 Αιγύπτιοι
5 Ολλανδοί
4 Ινδοί
3 Ρώσοι
2 Μαροκινοί
2 Ισραηλινοί
1 Βέλγος
1 Νορβηγός
1 υπήκοος Ουγκάντας
1 υπήκοος Υεμένης
1 υπήκοος Μοζαμβίκης
1 Σουδανός
4 με διαβατήριο ΟΗΕ

 

Αντιμετώπισε πρόβλημα;

Ο διευθύνων σύμβουλος της Ethiopian Airlines δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου πως ο πιλότος του αεροσκάφους  ανέφερε στους χειριστές του αεροδρομίου της Αντίς Αμπέμπα  ότι αντιμετωπίζει προβλήματα, ζητώντας τους άδεια να επιστρέψει, την οποία και έλαβε.

Το αεροπλάνο, ένα καινούριο Boeing 737 – 800 max, που είχε απογειωθεί από την Αντίς Αμπέμπα με προορισμό το Ναϊρόμπι της Κένυα, συνετρίβη 6 λεπτά μετά την απογείωσή του. Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της αεροπορικής εταιρίας το αεροπλάνο είχε απογειωθεί στις 08:38 (τοπική ώρα) και χάθηκε η επαφή μαζί του στις 08:44 (τοπική ώρα).

Τα αίτια της συντριβής δεν έχουν γίνει γνωστά, ωστόσο όλες οι πληροφορίες συντείνουν στο ότι ήταν ένα καινούριο αεροσκάφος, το οποίο η Ethiopian Airlines είχε παραλάβει πριν από 4 μήνες.

Ανησυχία έχει προκαλέσει το γεγονός ότι πρόκειται για μια νέα αεροπορική τραγωδία στην οποία εμπλέκεται ίδιου τύπου αεροσκάφος.

Συγκεκριμένα, ένα Boeing 737 -800 max της ινδονησιακής εταιρίας Lion Air συνετρίβη τον περασμένο Οκτώβριο μόλις 13 λεπτά μετά την απογείωσή του από την Τζακάρτα, οδηγώντας στον θάνατο τους 83 επιβάτες του.

Ο τύπος αυτός του Boeing είναι η τελευταία αναβάθμιση του Boeing 737 και χρησιμοποιείται από πολλές εταιρίες σε όλο τον κόσμο, καθώς επιτρέπει οικονομία στα καύσιμα.

Η εταιρία ανέφερε μέσω twitter ότι παρακολουθεί στενά την κατάσταση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η ηλεκτρονική σελίδα καταγραφής πτήσεων “flightradar24” αναφέρει ότι είχε ασταθή ρυθμό ανόδου (Vertical Speed). «Τα στοιχεία από το δίκτυο Flightradar24 ADS-B δείχνουν ότι ο ρυθμός ανόδου του αεροσκάφους ήταν ασταθής, μετά την απογείωση του» ανέφερε σε ανάρτησή του στο Twitter, το παραπάνω δίκτυο παρακολούθησης πτήσεων, που έχει την έδρα του στην Σουηδία.

Η τυχερή ημέρα ενός Έλληνα

Αφάνταστα τυχερός στάθηκε ο Αντώνης Μαυρόπουλος, πρόεδρος της Παγκόσμιας Ένωσης Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων, ο οποίος είχε προγραμματίσει να ταξιδέψει στο Ναϊρόμπι για το συνέδριο του ΟΗΕ.

Ο κ. Μαυρόπουλος έχασε για ελάχιστα λεπτά την πτήση του Boeing 737, το οποίο συνετρίβη έξι λεπτά μετά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο της πρωτεύουσας της Αιθιοπίας, Αντίς Αμπέμπα, οδηγώντας στον θάνατο 149 επιβάτες και 8 μέλη του πληρώματος.

Λίγα λεπτά μετά το συμβάν, ο κ. Μαυρόπουλος ανάρτησε στο facebook την περιπέτειά του, τονίζοντας ότι η 10η Μαρτίου ήταν η τυχερή του μέρα.

Τρέχοντας να προλάβω την πτήση ΕΤ 302 Αντίς Αμπέμπα – Ναϊρόμπι, που συνετρίβη 6 λεπτά μετά την απογείωση της, είχα τα νεύρα μου γιατί δεν υπήρχε κανεις να με βοηθήσει να πάω γρήγορα. Την έχασα για δυο λεπτά, όταν έφτασα είχε κλείσει η επιβίβαση και έβλεπα τους τελευταίους επιβάτες στη φυσούνα να μπαίνουν μέσα – φώναζα να με βάλουν κι εμενα αλλά δεν το επέτρεψαν. Στην πραγματικότητα, την πτήση την έχασα διότι δεν είχα δώσει βαλίτσα (αλλιως θα με περίμεναν για 10-15 λεπτά η και παραπάνω, διότι το να βρεθεί μια βαλίτσα φορτωμένη θέλει τουλάχιστον 40 λεπτά). Επίσης, όπως έμαθα αργότερα, την έχασα γιατί βγήκα πρώτος και πολύ γρήγορα από το αεροπλάνο και ο connection Ambassador που ήρθε να με παραλάβει δεν με βρήκε.

Οι άνθρωποι του αεροδρομίου, ευγενέστατοι, με προώθησαν στην επόμενη πτήση που θα έφευγε στις 11:20, μου ζήτησαν συγνώμη για την ταλαιπωρία και με μετέφεραν σε ένα ωραίο lounge για την τρίωρη αναμονή.

Στις 10:50, καθώς επιβιβαζομουν στην επόμενη πτήση, δυο σεκιουριτάδες με ενημέρωσαν ότι για λόγους ασφαλειας που θα μου εξηγήσει κάποιος ανώτερος αξιωματικός, δεν θα επιτρέψουν την επιβίβαση μου. Στις έντονες διαμαρτυρίες μου δεν άφησαν κανένα περιθώριο συζήτησης και με οδήγησαν στον ανώτερο τους, στο αστυνομικό τμήμα του αεροδρομίου.

Αυτός μου είπε ευγενικά να μη διαμαρτύρομαι και να πω ευχαριστώ στο Θεό, διότι είμαι ο μοναδικός επιβάτης που δεν μπήκε στην πτήση ΕΤ 302 η οποία αγνοείται. Και ότι αυτός ήταν ο λόγος που δεν μπορούν να με αφήσουν να φύγω, μέχρι να εξακριβωθεί ποιος είμαι, γιατί δεν μπήκα στην πτήση και τα σχετικά. Στην αρχή νόμιζα ότι έλεγε ψέμματα, ωστόσο το ύφος του δεν άφηνε κανένα περιθώριο αμφιβολίας.

Ένιωσα να χάνεται το έδαφος κάτω από τα πόδια μου, αλλά επανήλθα σε 1-2 δευτερόλεπτα γιατί σκέφτηκα ότι κάτι άλλο θα συμβαίνει, κάποιο πρόβλημα επικοινωνίας ίσως. Οι άνθρωποι ήταν ευγενέστατοι, ρώτησαν ότι έπρεπε να ρωτήσουν, εξακρίβωσαν τα στοιχεία μου και με άφησαν να περιμένω.

Με έβαλαν να καθίσω σε ένα σαλόνι και μου είπαν να περιμένω εκεί μέχρι να με ειδοποιήσουν.

Έψαχνα στο διαδίκτυο να βρω στοιχεία για την πτήση, φίλοι από το Ναϊρόμπι με ενημέρωσαν ότι 30 λεπτά μετά την αναμενόμενη ώρα δεν είχε προσγειωθεί και δεν υπήρχαν πληροφορίες για την τύχη της και ξαφνικά κόβονται και όλα τα WiFi του αεροδρομίου.

Ευτυχώς υπάρχουν και τα SMS – από στενό φίλο έμαθα ότι η πτήση συνετρίβη σχεδόν μόλις απογειώθηκε και ότι το θέμα έβγαινε στα ελληνικά μέσα ενημέρωσης.

Τότε κατάλαβα ότι πρέπει αμέσως να επικοινωνήσω με τους δικούς μου ανθρώπους και να τους πω ότι δεν ήμουν μέσα και ότι για δυο μικρές τυχαίες συγκυρίες έχασα την πτήση – τη στιγμή που έκανα αυτή τη σκέψη κατέρρευσα γιατί τότε ακριβώς κατάλαβα ποσο τυχερός στάθηκα.

Αυτό το κείμενο το έγραψα για να διαχειριστώ το σοκ μου. Το ποστάρω γιατί θέλω να πω σε όλους ότι τα αόρατα και αδιόρατα νηματίδια της τύχης, οι εκτος πλάνου συγκυρίες πλέκουν τον ιστό στον οποίο είναι πιασμένη η ζωή μας. Είναι εκατομμύρια μικρές κλωστές που σχεδόν ποτε δεν τις αισθανόμαστε – αλλά μια να σπάσει αρκεί για να ξηλωθεί όλος ο ιστός ακαριαία.

Πραγματικά, είναι η πρώτη φορά που χαίρομαι τόσο πολύ που έγραψα ένα ποστ και είμαι ευγνώμων που ζω και που έχω τόσους φίλους που με έκαναν να νιώσω την αγάπη τους – φιλιά σε όλους και ένα θερμό ευχαριστώ για τη συγκινητική συμπαράσταση σας. Ειδική εύφημος μνεία για την έγκαιρη επέμβαση και υποστήριξη στους Jeroen Par Dijk Panos Fragiadakis Haris Kamariotakis και ένα μεγάλο συγνώμη στην οικογένεια μου για το σοκ που εζησαν.

Maybe not too old to rock n roll – but certainly too young to die…

Κυριακή 10/3/2019, 13:00 Αντίς Αμπέμπα, Αιθιοπία

(Το ποστ ανέβηκε από το Ναϊρόμπι στο οποίο έφτασα τελικά)

Σχετικές αναρτήσεις

Νίκη της ακροδεξιάς χθες στην Ιταλία

efthia

Σεισμός 7,6 Ρίχτερ στο Μεξικό και προειδοποίηση για τσουνάμι

efthia

Νέος ισχυρός σεισμός 5,7 βαθμών στην Ταϊβάν

efthia
Φόρτωση....

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο