Εκπαίδευση

Τοπική Ιστορία και Εκπαίδευση – Το αποτύπωμα του 1821 στον τόπο μου

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι διεργασίες του 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου: «Τοπική Ιστορία και Εκπαίδευση – Το αποτύπωμα του 1821 στον τόπο μου», υπό την αιγίδα του Οργανισμού «Ελλάδα 2021» και του ΥΠΑΙΘ, με την υποστήριξη του Δήμου Δελφών, του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών, της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και του Ο.Π.Α.ΣΤ.Ε.

Για πρώτη φορά εκπροσωπήθηκαν όλες οι περιφέρειες της Ελλάδας, μέσω των 13 Περιφερειακών Δ/νσεων Εκπαίδευσης (Π.Δ.Ε.), παρουσία των περισσοτέρων Περιφερειακών Δ/ντών, με επιλεγμένες εργασίες-projects που εκπονήθηκαν από μαθητές και μαθήτριες και τους/τις εκπαιδευτικούς τους, ενώ τις επί μέρους συνεδρίες παρακολούθησαν δια ζώσης 400 περίπου μαθητές/τριες, που είχαν προσκληθεί στον χώρο του συνεδρίου.

Οι εργασίες του Συνεδρίου προβλήθηκαν δια ζώσης και διαδικτυακά, δίνοντας τη δυνατότητα συνδυαστικού πλαισίου σε όλους τους συμμετέχοντες.

Με το 3ο κατά σειρά συνέδριο η Π.Δ.Ε. Στερεάς Ελλάδας έχει δημιουργήσει πλέον μια ισχυρή παράδοση για τη διδασκαλία της «Τοπικής Ιστορίας» ως αυτόνομο ή διαθεματικό πεδίο μελέτης μέσα στο ελληνικό σχολείο, διαμορφώνοντας μια σύγχρονη πρόταση βάσει της οποίας η Τοπική Ιστορία δεν αποτελεί ένα ακόμα μάθημα, αλλά συνιστά έναν ιδανικό τρόπο για να ασκηθούν οι μαθητές στην παρατήρηση και την έρευνα, παραμερίζοντας την κυριαρχία της στείρας απομνημόνευσης.

Ως εκ τούτου, βασικό κριτήριο επιλογής των εισηγήσεων αποτέλεσε εξαρχής η πρωτότυπη μεθοδολογία με την οποία οι μαθητές προσέγγισαν τους χώρους πολιτιστικής, περιβαλλοντικής, ιστορικής, θρησκευτικής, τεχνολογικής κληρονομιάς, μαθαίνοντας να κατανοούν, να εκτιμούν, να «διαβάζουν» το ιστορικό φορτίο και τα ίχνη της ανθρώπινης παρουσίας πάνω σε αυτούς.

Πράγματι, οι εργασίες εντυπωσίασαν με τον πλούτο των ιδεών, την ευρηματικότητα στον σχεδιασμό, την καινοτομία των δραστηριοτήτων, την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, τις εικαστικές δημιουργίες, καταδεικνύοντας τις απεριόριστες δυνατότητες που έχουν και οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί μας.

Στο πλαίσιο των συμπερασμάτων του Συνεδρίου συζητήθηκαν προτάσεις, βάσει των οποίων η ενασχόληση με την Τοπική Ιστορία και κατ’ επέκταση το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία μπορούν να διευρυνθούν έχοντας ως ενδεικτικά λειτουργικά εργαλεία τον προγραμματισμό έργου της σχολικής μονάδας, τα εργαστήρια δεξιοτήτων, σε συνδυασμό με την βαρύτητα που πρέπει να δοθεί στον παιδαγωγικό χαρακτήρα των σχολικών επισκέψεων.

Επίσης, συζητήθηκαν προτάσεις για ανάληψη πρωτοβουλιών ανάδειξης της ιδιαίτερης δυναμικής κάθε Π.Δ.Ε., καθώς και συνεργειών μεταξύ των Π.Δ.Ε. στο πλαίσιο του σχεδιασμού Περιφερειακής Εκπαιδευτικής πολιτικής.

Σχετικές αναρτήσεις

Το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ έχει στόχο την αναγέννηση της χώρας με την κοινωνία στο προσκήνιο

efthia

Ποιες απουσίες μαθητών θα σβηστούν

efthia

Στους 68.394 ο αριθμός των εισακτέων στα ΑΕΙ φέτος

efthia
Φόρτωση....

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο