Για τους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού το Ράλι Ακρόπολις του 2024 είναι το νούμερο ένα αθλητικό γεγονός της χρονιάς, και δε θα μπορούσε παρά να έχει μια αρχή αντάξια της φήμης και της ιστορίας του.
Εβδομήντα πληρώματα πέρασαν νωρίτερα από τη ράμπα της αφετηρίας στην Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας, για να αναμετρηθούν τις επόμενες τρεις ημέρες σε έναν παραδοσιακά σκληρό αγώνα 15 ειδικών διαδρομών συνολικού μήκους 305,30 χιλιομέτρων.
Δεν ήταν μόνο ο αριθμός των πληρωμάτων εντυπωσιακός, αλλά και των επισήμων που βρέθηκαν στο χώρο της εκκίνησης για να τα τιμήσουν. Ανάμεσά τους ο Αναπληρωτής Υπουργός Αθλητισμού, Γιάννης Βρούτσης, ο οποίος νωρίτερα το πρωί πήρε μια γεύση αυτού που θα ακολουθήσει, καθώς βρέθηκε στο δεξί μπάκετ του Hyundai i20 N Rally 2 του Dani Sordo στη διαδικασία του Shakedown.
Παρών όπως κάθε χρόνο και ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, έδωσε «το πράσινο φως» σε ακόμα μία τελετή εκκίνησης του Ράλι Ακρόπολις.
Τον αγώνα ήδη από χθες τιμά με την παρουσία του ο Sir Mark Simon Cavendish, ο μεγαλύτερος κατά πολλούς ποδηλάτης σπρίντερ όλων των εποχών. Ο ίδιος όχι μόνο εκτέλεσε χρέη… πλοηγού σε μια βόλτα πέριξ της Λαμίας πλαισιωμένος από οδηγούς και συνοδηγούς που συμμετέχουν στον αγώνα, αλλά και συνοδήγησε στο Toyota GR Yaris Rally 1 του Sebastien Ogier στο Shakedown, νωρίτερα το πρωί.
Πληρώματα από 32 χώρες, άλλα εκ των οποίων γνωρίζουν καλά τα ελληνικά χώματα και ορισμένα που θα βρεθούν για πρώτη φορά αντιμέτωπα με συνθήκες που έως σήμερα είχαν ακούσει να πλαισιώνουν μόνο αγωνιστικές ιστορίες, πήραν το χειροκρότημα από τους θεατές που κατέκλυσαν το χώρο.
Τη σκυτάλη παρέλαβε στη συνέχεια η Έλενα Παπαρίζου, για να εκτοξεύσει τη διάθεση όλων των παρευρισκομένων, προσδίδοντας με τη μοναδική φωνή της και με τον Μανώλη Κονταρό δίπλα της, τον κατάλληλο εορταστικό τόνο στο «Ράλι των Θεών».
Πιστό στο χαρακτήρα του, που το καθιέρωσε ως έναν από τους δυσκολότερους και πιο αμφίρροπους αγώνες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι, το Ράλι Ακρόπολις φιλοδοξεί και φέτος να αποτελέσει το highlight της αγωνιστικής χρονιάς του WRC. Οι πρωταγωνιστές ήδη κάνουν λόγο για έναν από τους πιο σκληρούς αγώνες των τελευταίων ετών, ο οποίος αναμένεται να δοκιμάσει τα όρια αυτοκινήτων, ελαστικών και φυσικά των πληρωμάτων.
Ταυτόχρονα, ο εθνικός μας αγώνας αποδεικνύει για ακόμα μία φορά πως είναι σε θέση να πρωτοστατεί και εκτός ειδικών διαδρομών, χρησιμοποιώντας, για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών της τελετής εκκίνησης, λήξης και ολόκληρου του Service Park στη Λαμία, αποκλειστικά ανανεώσιμες πηγές, επιτυγχάνοντας με αυτόν τον τρόπο σχεδόν μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα.
Η προσοχή όλων στρέφεται πλέον στα ελληνικά βουνά για τις επόμενες τρεις ημέρες, όπου οι μάχες των πληρωμάτων με αντίπαλο το χρονόμετρο θα ξεδιπλώσουν μοναδικό θέαμα, ήχους και την καταιγιστική δράση που μόνο το Ράλι Ακρόπολις μπορεί να προσφέρει.
Δηλώσεις οδηγών
O Takamoto Katsuta σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στο Shakedown. Ο Ott Tanak ήταν δεύτερος και ο Dani Sordo τρίτος. Να δούμε τι δήλωσαν κάποιοι από τους οδηγούς του αγώνα μετά το σημερινό Shakedown:
#11 Thierry NEUVILLE / Martijn WYDAEGHE «Είναι ωραίο να ξυπνάς με αυτόν τον τρόπο. Είμαι πολύ χαρούμενος που θα συνεχίσω με τη Ηyundai για έναν ακόμα χρόνο. Αποδεικνύει και τη δέσμευση της Hyundai στο WRC για άλλη μία χρονιά. Αυτό είναι το πιο σκληρό Ακρόπολις που έχω δει, πρέπει να προστατεύσουμε το αυτοκίνητο και ελπίζουμε να αποφύγουμε κλαταρίσματα».
#17 Sébastien OGIER / Vincent LANDAIS «Ήταν σοκαριστικό σε κάποια σημεία. Είναι το πιο σκληρό Ακρόπολις. Υπάρχει πολλή σκόνη στο Shakedown. Στις Αναγνωρίσεις είδαμε ειδικές από το παρελθόν. Είναι ο σκληρότερος αγώνας στο καλαντάρι και θα είναι εξαιρετικά δύσκολος για αυτοκίνητα και ελαστικά».
#8 Ott TÄNAK / Martin JÄRVEOJA «Ήδη το Shakedown είναι πονηρό, φανταστείτε πώς θα είναι αύριο στο δάσος με τη σκόνη. Το Ράλι Ακρόπολις είναι σκληρό, θα είναι ένα απαιτητικό Σαββατοκύριακο. Η υψηλή θερμοκρασία καθιστά το ράλι ακόμα δυσκολότερο».
#33 Elfyn EVANS / Scott MARTIN «Πολλή σκόνη, κόψαμε σε κάποια σημεία. Θα είναι ένα δύσκολο Σαββατοκύριακο. Κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος σε αυτές τις συνθήκες, θα βάλουμε τα δυνατά μας. Είναι δύσκολα τα πράγματα μέσα στο αυτοκίνητο σε τέτοιου είδους ράλλυ. Είναι απαιτητικό για αυτοκίνητα και ελαστικά».
#16 Adrien FOURMAUX / Alexandre CORIA «Το σχέδιο είναι πάντα να βρισκόμαστε στο podium. Θα βάλουμε τα δυνατά μας, είναι δύσκολο ράλι και λόγω της σκόνης. Αλλά αυτό είναι το Ακρόπολις και το γνωρίζουμε. Οι ειδικές είναι πονηρές, σκληρές και απαιτητικές. Και αυτό είναι που μας αρέσει σε αυτό το ράλι».
#18 Takamoto KATSUTA / Aaron JOHNSTON «Θα προσπαθήσουμε να επιβιώσουμε. Αυτό είναι το σημαντικότερο στο συγκεκριμένο ράλι. Θα είναι δύσκολο για το αυτοκίνητο. Πρέπει να μαζέψω βαθμούς για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, αλλά είναι σημαντική και μια καλή απόδοση. Θα προσπαθήσω να να επωφεληθώ από τη θέση εκκίνησης την Παρασκευή».
#6 Daniel SORDO / Cándido CARRERA «Σχεδόν σταμάτησα σε μια στροφή από τη σκόνη. Είμαι ευχαριστημένος από το αυτοκίνητο και είμαι ικανοποιημένος αυτήν τη στιγμή. Θα είναι ένας δύσκολος ο αγώνας και θα προσπαθήσω να βρεθω στο podium».
#13 Grégoire MUNSTER / Louis LOUKA «Παρακολούθησα πολλά onboard πλάνα από τον αγώνα για να προετοιμαστώ. Σε αυτή την εκδοχή του Ακρόπολις πρέπει να επιβιώσεις. Πρέπει να οδηγήσουμε έξυπνα το Σάββατο και την Κυριακή. Είναι πιο σκληρός απ’ ό,τι η Πορτογαλία και η Σαρδηνία».
#19 Jourdan SERDERIDIS / Frédéric MICLOTTE «Είχε τόσο πολλή σκόνη, που δεν έβλεπα μπροστά μου. Πολύ σκληρό ράλι φέτος και απαιτητικό».
#20 Sami PAJARI / Enni MÄLKÖNEN «Το Ράλι Ακρόπολις είναι πάντα σκληρό, μια μεγάλη πρόκληση για οδηγούς και αυτοκίνητα. Είναι ένα θρυλικό ράλλυ, και είναι ωραίο που υπάρχει στο καλαντάρι. Θα προσπαθήσω τουλάχιστον για το podium και θα βάλω τα δυνατά μου για τη νίκη».
#21 Yohan ROSSEL / Florian BARRAL «Στόχος μας είναι μία θέση στο podium και να παλέψουμε για τη νίκη. Είναι σκληρός αγώνας, αλλά αυτό ισχύει για όλους».
#23 Nikolay GRYAZIN / Konstantin ALEKSANDROV «Είναι θέμα επιβίωσης! Είναι σημαντικό να μην καταστρέψουμε τα ελαστικά. Έχει πολλή ζέστη και πέτρες στις διαδρομές. Πρέπει να είμαστε έξυπνοι, να αποφύγουμε τα κλαταρίσματα και να προστατεύσουμε το αυτοκίνητο».
#28 Robert VIRVES / Aleks LESK «Είναι ένας απαιτητικός αγώνας, σκληρότερος απ’ ό,τι συνήθως. Φαίνεται ότι οι οργανωτές προσπάθησαν να επαναφέρουν τον προ 20ετίας χαρακτήρα. Είμαι πιο συνηθισμένος σε γρήγορα ράλι, όπου πιέζεις συνεχώς. Αλλά για να είσαι ολοκληρωμένος οδηγός, πρέπει να καταφέρνεις τα πάντα. Δεν έχω κάτι εναντίον ράλι σαν και αυτό».
#27 Gus GREENSMITH / Jonas ANDERSSON «Ανυπομονώ για αυτό το ράλι. Αλλάξαμε το στήσιμο του αυτοκινήτου και το δοκιμάσαμε στο Shakedown. Είναι πολύ καλό τώρα. Φυσικά θέλουμε να κερδίσουμε, αλλά θα είναι ένα δύσκολο Σαββατοκύριακο».