Απόψεις

Αδήριτη Ανάγκη η Αλλαγή Πολιτικής στο Κυπριακό

Του Φοίβου Κλόκκαρη (*)

  Στήν   τριμερή διάσκεψη τής Νέας Υόρκης τήν 16 Οκτωβρίου 2024,  καθορίστηκαν τα βήματα για τήν προσπάθεια επανέναρξης τών συνομιλιών  λύσης τού Κυπριακού. Το μέλλον τών συνομιλιών, άν επαναρχίσουν, προδιαγράφεται δυσοίωνο, αφού στήν τράπεζα τών διαπραγματεύσεων οι δύο λύσεις  είναι Τουρκικών όρων.

Η ΔΔΟ η οποία υποστηρίζεται από τήν Κυπριακή Δημοκρατία (ΚΔ) , και η λύση δύο κρατών που υποστηρίζεται από την Τουρκία. Στρατηγικός στόχος τής Τουρκίας που  τέθηκε από τη δεκαετία του 1950 (Εκθέσεις Νιχάτ Ερίμ, σχέδιο επανάκτησης Κύπρου) είναι  ο έλεγχος όλης τής Κύπρου, που υλοποιείται σταδιακά και μεθοδικά. Η Τουρκία με τη θέση της για λύση δύο κρατών δεν εννοεί  δύο ανεξάρτητα  κράτη, αλλά συνομοσπονδία δύο κρατιδίων εκ των οποίων το ΤΚ να είναι οιονεί επαρχία της (πλειοψηφία Τούρκων εποίκων, διμερείς συμφωνίες εξάρτησης) και το ΕΚ να είναι αφοπλισμένο. Η Τουρκία μέσω τού ΤΚ κρατιδίου και τής συνομοσπονδιακής ομπρέλας, θα επιβάλλει τις πολιτικές αποφάσεις στο Κυπριακό κράτος και θα αποκτήσει τόν  έλεγχο  του. Η λύση ΔΔΟ, είναι ουσιαστικά συγκαλυμμένη μορφή συνομοσπονδίας δύο κρατών. Αυτό συνάγεται από τα συμφωνηθέντα (συγκλίσεις) των συνομιλιών, που αποτελούν το «κεκτημένο των συνομιλιών», το οποίο αποτελεί τη βάση επί της οποίας η κυβέρνησή μας, επιδιώκει τήν επανέναρξη τών συνομιλιών.

Οι συγκλίσεις των συνομιλιών, όσες τουλάχιστον γνωρίζουμε από διαρροές στα ΜΜΕ (όπως το 77σελίδων έγγραφο 30.4.2013 τών συγκλίσεων Ντάουνερ 2008-2012 και άλλα έγγραφα) καθώς και απο τά κοινά ανακοινωθέντα Χριστόφια-Ταλάτ και Αναστασιάδη –Έρογλου  23.5.2008 και 11.2.2014 αντίστοιχα, δέν ικανοποιούν τις βασικές απαιτήσεις για  δίκαιη και βιώσιμη λύση τού Κυπριακού. Οι συγκλίσεις είναι ουσιαστικά οι δικές μας υποχωρήσεις,  η εφαρμογή τών οποίων θα καταλύσει τήν ΚΔ, θα νομιμοποιήσει τήν διχοτόμηση και θα επεκτείνει τον Τουρκικό  έλεγχο σε όλη την Κύπρο .

  Η κυβέρνηση μας οφείλει να ενημερώσει επίσημα  τον λαό, για τα συμφωνηθέντα (συγκλίσεις) τών συνομιλιών. Είναι αδικαιολόγητο, με τήν επίκληση τού απορρήτου τών συνομιλιών, να μήν ενημερωθεί ο λαός. Τα θέματα τών συγκλίσεων είναι γνωστά στά ΗΕ, τήν Τουρκία και Βρετανία και δεν τίθεται θέμα εθνικής ασφάλειας.

Οι συγκλίσεις που γνωρίζουμε δεν διαφέρουν πολύ από τις διατάξεις τού σχεδίου Ανάν, αφού ουσιαστικά νομιμοποιούν τα τετελεσμένα τής παράνομης Τουρκικής εισβολής και κατοχής. Παραβιάζουν την ενότητα του κράτους και τα ανθρώπινα δικαιώματα (ατομικής ιδιοκτησίας , εκλέγειν-εκλέγεσθαι,ελεύθερης εγκατάστασης) με την  επιβολή εδαφικών ζωνών με εγγυημένες πλειοψηφίες κατοίκων και περιουσιών, τήν ασφάλεια με τήν στέρηση τού δικαιώματος τού Κυπριακού κράτους να έχει ένοπλες δυνάμεις και την πολιτική βιωσιμότητα με τήν καταστρατήγηση τής δημοκρατικής αρχής τής πλειοψηφίας στη λήψη αποφάσεων (δικαίωμα ΒΕΤΟ στούς ΤΚ, το οποίο μετονομάστηκε σε μία θετική ψήφο), που θα οδηγεί σε αναρίθμητα αδιέξοδα. Mηχανισμός επίλυσης αδιεξόδων (όπως οι τρείς ξένοι δικαστές στό σχέδιο Ανάν), που ακόμα αναζητείται για την ΔΔΟ, παραβιάζει την αρχή τής λαικής κυριαρχίας. Καμιά σύγχρονη δημοκρατία δεν έχει ούτε χρειάζεται  αυτό τον μηχανισμό επειδή τηρείται η αρχή τής πλειοψηφίας στη λήψη αποφάσεων και δεν προκαλούνται αδιέξοδα. Παραβιάζονται και οι αρχές τής λειτουργικότητας και τής οικονομικής και δημογραφικής βιωσιμότητας  με την συγκρότηση πολύπλοκου, διχοτομικού και δυσλειτουργικού κράτους, με δαιδαλώδεις διαδικασίες , δυαρχία αξιωματούχων και ανεξέλεγκτη ροή Τούρκων εποίκων. Ακόμα και στον ορισμό τής  μίας κυριαρχίας και ιθαγένειας τού κράτους περιλήφθηκαν διχοτομικά στοιχεία(κοινό ανακοινωθέν Αναστασιάδη-Έρογλου 11.2.2014). Είναι πολύ ανησυχητικό ότι η κυβέρνηση μας και οι ηγεσίες τών περισσοτέρων πολιτικών κομμάτων, εμμένουν  στη λύση τής ΔΔΟ, παρά το γεγονός ότι τήν έχει απορρίψει ο Κυπριακός Ελληνισμός με δημοψήφισμα για το σχέδιο Ανάν το 2004 (ποσοστό 76%) και παρά το γεγονός ότι οι συγκλίσεις, δεν πληρούν τις απαιτήσεις συγκρότησης ενός κανονικού δημοκρατικού κράτους, αφού θα αδυνατεί να λαμβάνει αποφάσεις, θα αναβιώσει ο  εφιάλτης τού ΒΕΤΟ τών ΤΚ τής δεκαετίας τού 1960 και θα παραλύσει το κράτος ή θα αναγκασθεί σε υποταγή προς τις Τουρκικές απαιτήσεις .

Απαιτείται επίσημη  ενημέρωση τού λαού για τις συγκλίσεις. Μόνο τότε θα έχουμε  αφύπνιση του και  διάλυση των ψευδαισθήσεων πού τού καλλιέργησαν ότι η ΔΔΟ επανενώνει τήν Κύπρο και ότι δεν είναι  το σχέδιο Ανάν. Μόνο τότε θα συνειδητοποιήσει ότι η ΔΔΟ   εξυπηρετεί τον στρατηγικό στόχο τής Τουρκίας για έλεγχο  όλης τής Κύπρου. Τα ψηφίσματα τού ΣΑ/ΟΗΕ (649/1990,716/1991,750/1992), στα οποία περιλήφθηκε η λύση ΔΔΟ, δεν πρέπει να μάς δεσμεύουν, επειδή ο λαός το 2004 απέρριψε με δημοψήφισμα αυτή τη λύση και δέν θα έπρεπε να υποστηρίζεται πλέον.

 Άν  η Κύπρος σήμερα είχε πολίτευμα ΔΔΟ, η Τουρκία μέσω τού ΒΕΤΟ τών ΤΚ, θα επέβαλλε τίς πολιτικές αποφάσεις στο κυπριακό κράτος, το οποίο δεν θα είχε δυνατότητα να ακολουθεί ανεξάρτητη  εξωτερική πολιτική, προς την οποία αντιτίθεται σφόδρα η Τουρκία, όπως η στρατηγική συνεργασία που έχει σήμερα η Κύπρος  με φίλες χώρες στους τομείς τής ασφάλειας, άμυνας, ενέργειας και η συμμετοχή της στα προγράμματα Eastmed, Intrconnector κ.α. Η λύση ΔΔΟ θα εκμηδενίσει τον ρόλο τής Κύπρου στήν περιοχή  προς όφελος τής Τουρκίας και  σε βάρος  τών συμφερόντων Κύπρου-Ελλάδας  καθώς και   τών στρατηγικών εταίρων τους, όπως Γαλλίας, ΗΠΑ, Ισραήλ, Αιγύπτου.

Είναι αδήριτη ανάγκη  να αλλάξουμε πολιτική στο Κυπριακό και αυτό προυποθέτει  αφύπνιση τού λαού, για να ασκήσει καθοριστική επιρροή στις αποφάσεις τής ηγεσίας μας,  να προχωρήσει σε ριζική  αναθεώρηση θέσεων ήτοι:

(1) να απορριφθεί η ΔΔΟ και να  γίνει επαναφορά τού Κυπριακού στην ορθή βάση του, ώς θέμα εισβολής, κατοχής, εποικισμού, εθνοκάθαρσης,

(2) να ενδυναμωθεί η  εθνική ισχύ τής ΚΔ και ιδιαίτερα η στρατιωτική, όπως έπραξε η Ελλάδα, να συνάψουν οι δύο χώρες αμυντική συμμαχία και να αξιοποιήσουν πλήρως τίς στρατηγικές συνεργασίες  τους με  ισχυρές φίλες χώρες

(3) να επικεντρωθεί ο αγώνας τού  Ελληνισμού με  όλα τά  πολιτικά, διπλωματικά και νομικά μέσα στην εφαρμογή του διεθνούς δικαίου στην Κύπρο ήτοι:    τερματισμός τής παράνομης  Τουρκικής κατοχής, με τήν απομάκρυνση τών κατοχικών στρατευμάτων και εποίκων, διάλυση τής «ΤΔΒΚ», επιστροφή τών προσφύγων, επανενσωμάτωση τών κατεχομένων

(4) να γίνει  εκσυγχρονισμός τού δοτού συντάγματος τής ΚΔ με τήν απαλλαγή του από τα δυσλειτουργικά και διχοτομικά στοιχεία, που επέβαλαν η Τουρκία και Βρετανία και να καταργηθούν οι εγγυήσεις και τα επεμβατικά δικαιώματα

(5) να εφαρμοσθεί σε όλη την Κύπρο το Ευρωπαικό κεκτημένο και η αρχή «ένας άνθρωπος μία ψήφος».

(*)  Αντιστράτηγος ε.α.

Σχετικές αναρτήσεις

«Ακόμα δεν τον είδαμε και Γιάννη τον εβγάλαμε»…

efthia

Η ηλεκτρική ενέργεια κοινωνικό αγαθό ή εξαγώγιμο προϊόν, χρηματιστηριακό εμπόρευμα;

efthia

Οι σύμμαχοι αξίζουν για σένα όσο αξίζεις γι’ αυτούς. Πόσο η Κύπρος αξίζει για τις ΗΠΑ;

efthia
Φόρτωση....