Τη Δευτέρα 26 Αυγούστου θα πραγματοποιηθεί η 4η Ειδική Συνεδρίαση Λογοδοσίας της Δημοτικής Αρχής Δομοκού στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 67Α παρ. 3 Ν.3852/2010, όπως προστέθηκε από το άρθρο 7 του Ν. 5056/2023.
Στην ημερήσια διάταξη της συνεδρίασης εγγράφονται υποχρεωτικά θέματα που επιθυμεί να θέσει κάθε Δημοτικός Σύμβουλος, τα οποία αφορούν στο έργο της Δημοτικής Αρχής, εφόσον έχουν κατατεθεί εγγράφως στο προεδρείο του δημοτικού συμβουλίου 3 ημέρες πριν τη συνεδρίαση.
Ακολουθεί η σχετική νομοθεσία:
Ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας δημοτικής αρχής (από 1.1.2024)
- Χρόνος συνεδρίασης
- Χρόνος κατάθεσης θεμάτων
III. Αριθμός θεμάτων προς συζήτηση
- Υποχρεωτική παρουσία αιρετών
- Χρόνος ενημέρωσης δημοτικών συμβούλων
- Συζήτηση άλλων θεμάτων
VII. Κανονισμός λειτουργίας
VIII. Απαρτία
- Αποζημίωση για συμμετοχή στη συνεδρίαση
- Λοιπές ρυθμίσεις
- Έναρξη ισχύος
- Χρόνος συνεδρίασης Επιπλέον της παρ. 1 του άρθρου 67 του ν.3852/10, το δημοτικό συμβούλιο κάθε 2 μήνες συγκαλείται υποχρεωτικά σε ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας της δημοτικής αρχής. H παράλειψη σύγκλησης του συμβουλίου στην ανωτέρω προθεσμία για λόγους που δεν άπτονται ανωτέρας βίας αποτελεί σοβαρή παράβαση καθήκοντος του προέδρου του δημοτικού συμβουλίου.
- Χρόνος κατάθεσης θεμάτων Στην ημερήσια διάταξη της συνεδρίασης εγγράφονται υποχρεωτικά τα θέματα που επιθυμεί να θέσει κάθε δημοτικός σύμβουλος, τα οποία αφορούν στο έργο της δημοτικής αρχής, εφόσον έχουν κατατεθεί εγγράφως στο προεδρείο του δημοτικού συμβουλίου 3 ημέρες πριν από τη συνεδρίαση.
III. Αριθμός θεμάτων προς συζήτηση Κάθε δημοτικός σύμβουλος μπορεί να θέσει έως ένα θέμα.
Εφόσον έχουν υποβληθεί συνολικά πάνω από δέκα 10 θέματα, διενεργείται δημόσια κλήρωση από το προεδρείο για τα θέματα που πρόκειται να συζητηθούν και τα οποία εγγράφονται στην ημερήσια διάταξη.
Στην ημερήσια διάταξη εγγράφονται έως τρία θέματα που προτείνονται από συμβούλους της πλειοψηφίας.
Επιπλέον των ανωτέρω δέκα θεμάτων, έως δύο θέματα μπορούν να συζητούνται εφόσον τα έχουν θέσει οι πρόεδροι των δημοτικών κοινοτήτων. Αν έχουν υποβληθεί πάνω από δύο θέματα από τους προέδρους δημοτικών κοινοτήτων, τότε διενεργείται κλήρωση.
- Υποχρεωτική παρουσία αιρετών Η παρουσία του δημάρχου, του αρμόδιου αντιδημάρχου, του εντεταλμένου συμβούλου ή του πρόεδρου νομικού προσώπου στη συνεδρίαση είναι υποχρεωτική, εφόσον έχει εγγραφεί θέμα της αρμοδιότητάς τους στην ημερήσια διάταξη. Σε περίπτωση κωλύματος, ορίζεται από τον δήμαρχο ο ίδιος ή άλλος αντιδήμαρχος ή εντεταλμένος σύμβουλος για να συμμετάσχει στη συζήτηση του εν λόγω θέματος.
- Χρόνος ενημέρωσης δημοτικών συμβούλων Ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου ενημερώνει,10 τουλάχιστον ημέρες πριν από τη συνεδρίαση, τους δημοτικούς συμβούλους για την ημερομηνία, τον τόπο συνεδρίασης, καθώς και για την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των θεμάτων.
- Συζήτηση άλλων θεμάτων Απαγορεύεται η συζήτηση οποιουδήποτε άλλου θέματος κατά τη συνεδρίαση αυτή, καθώς και η λήψη οποιαδήποτε απόφασης.
VII. Κανονισμός λειτουργίας Θέματα διεξαγωγής της συνεδρίασης αυτής δύνανται να περιλαμβάνονται στον Κανονισμό Λειτουργίας του δημοτικού συμβουλίου
VIII. Απαρτία Για τη συνεδρίαση αυτή δεν εφαρμόζεται η παρ. 10 του άρθρου 67, περί απαρτίας του δημοτικού συμβουλίου.
- Αποζημίωση για συμμετοχή στη συνεδρίαση Δείτε την ενότητα: ΟΡΓΑΝΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ / ΑΝΤΙΜΙΣΘΙΑ – ΑΔΕΙΕΣ / ΑΝΤΙΜΙΣΘΙΑ – ΑΔΕΙΕΣ / Αποζημίωση συμμετοχής σε συνεδριάσεις
- Λοιπές ρυθμίσεις Κατά τα λοιπά εφαρμόζεται το άρθρο 67. Συνεπώς για τα λοιπά θέματα δείτε την ενότητα: ΟΡΓΑΝΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ / ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ / ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ / Σύγκληση – λειτουργία του Δ.Σ.
- Έναρξη ισχύος Η ισχύς του Μέρους Β’ του ν.5056/23 αρχίζει την 1η.1.2024.