Υπεγράφησαν, σήμερα, από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρίστο Δήμα και τους αναδόχους, οι συμβάσεις που αφορούν στα έργα αποκατάστασης σε 1.007 σημεία στο οδικό δίκτυο των Περιφερειών Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, από τις εκτεταμένες ζημιές που προκλήθηκαν από τις θεομηνίες «Daniel» και «Elias» τον Σεπτέμβριο του 2023, σε έξι Περιφερειακές Ενότητες: Μαγνησίας, Καρδίτσας, Τρικάλων, Φθιώτιδας, Λάρισας και Ευβοίας.
Τα έργα είναι προϋπολογισμού 899,7 εκατ. ευρώ, ενώ η συμβατική προθεσμία περάτωσης ορίζεται σε 48 μήνες από σήμερα για το σύνολο των περιπτώσεων, καθώς πολλά έργα αναμένεται να ολοκληρωθούν νωρίτερα.
Με την ολοκλήρωση των έργων θα αποδοθεί στην κυκλοφορία το σύνολο του αποκαταστημένου περιφερειακού οδικού δικτύου σε 26 Δήμους.
Η τελετή υπογραφής έγινε στη Λάρισα, στην Περιφέρεια Θεσσαλίας.
Ειδικότερα, οι παρεμβάσεις περιλαμβάνουν την αποκατάσταση οδοστρωμάτων, γεφυρών, τεχνικών έργων απορροής υδάτων και πρανών και άλλων ζημιών.
Το σύνολο των έργων που απαιτούνται για την αποκατάσταση των ζημιών, φθορών και λοιπών αστοχιών που προκλήθηκαν σε 1.007 σημεία του οδικού δικτύου, από τα έντονα καιρικά φαινόμενα «Daniel» και «Elias», αποτελούν αντικείμενο των κατωτέρω τεσσάρων (4) εργολαβιών:
- Κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των υποδομών συνεπεία των έντονων καιρικών φαινομένων «Daniel» και «Elias» Δήμων: Ζαγοράς – Μουρεσίου, Νοτίου Πηλίου, Βόλου και Ρήγα Φεραίου.
- Κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των υποδομών συνεπεία των έντονων καιρικών φαινομένων «Daniel» και «Elias» Δήμων: Αργιθέας, Λίμνης Πλαστήρα, Μετεώρων και Πύλης.
- Κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των υποδομών συνεπεία των έντονων καιρικών φαινομένων «Daniel» και «Elias» Δήμων: Τεμπών, Τυρνάβου, Ελασσόνας, Αγιάς, Λαρισαίων, Φαρκαδόνας, Κιλελέρ, Παλαμά, Μουζακίου, Τρικκαίων και Καρδίτσας.
- Κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των υποδομών συνεπεία των έντονων καιρικών φαινομένων «Daniel» και «Elias» Δήμων: Ιστιαίας – Αιδηψού, Μαντουδίου – Λίμνης – Αγίας Άννας, Δομοκού, Λαμίας, Αλμυρού, Φαρσάλων και Σοφάδων.
Ο βουλευτής Φθιώτιδας Χρήστος Σταϊκούρας, συμμετείχε σήμερα, στη Λάρισα, στην τελετή υπογραφής από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρίστο Δήμα και τις αναδόχους εταιρείες των συμβάσεων των έργων αποκατάστασης οδικών υποδομών στη Θεσσαλία και τη Στερεά Ελλάδα, συνεπεία των πλημμυρικών φαινομένων «Daniel» και «Elias».
Μία πρωτόγνωρη, πολυσύνθετη και δύσκολη διαδικασία, 44 βημάτων τους προηγούμενους 18 μήνες, με τη συμμετοχή στελεχών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, υπό τον συντονισμό του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών αρμόδιου για θέματα υποδομών Νίκου Ταχιάου, της τοπικής αυτοδιοίκησης και των αναδόχων εταιρειών, σε μία τεράστια γεωγραφική έκταση και υψηλού προϋπολογισμού, ολοκληρώθηκε με επιτυχία από την Κυβέρνηση.
Διαδικασία, για την οποία απαιτήθηκε ειδική νομοθετική διάταξη και Πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου, και που περιλάμβανε – μετά την υποχώρηση των συνεπειών των φαινομένων – αλλεπάλληλες επιτόπιες αυτοψίες σε 2 χρονικές φάσεις όπου καταγράφηκαν αναλυτικά στοιχεία για περίπου 1.500 σημεία αστοχιών από τεχνικά κλιμάκια των υπηρεσιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και των Περιφερειών Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, ευρείες και συνεχείς συσκέψεις και διαβουλεύσεις με συμμετοχή Περιφερειαρχών και Δημάρχων των περιοχών που επλήγησαν.
Σκοπός ήταν να καθοριστούν τα οριστικά σημεία παρέμβασης που ανήλθαν τελικά σε 1.007, και αφορούσαν σε οδικά τμήματα προς αποκατάσταση και σημειακές αστοχίες σε 6 περιφερειακές ενότητες, τα οποία και ομαδοποιήθηκαν σε 4 πακέτα εργασιών με προϋπολογισθέν κόστος ύψους 900 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ).
Ακολούθησε πλήθος ενεργειών και αποφάσεων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αναφορικά με τις προαπαιτούμενες εγκρίσεις καθορισμού του τεχνικού αντικειμένου, καθώς και της απαραίτητης εξασφάλισης και επιμερισμού των υψηλών οικονομικών πόρων, που προέρχονται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας/ΤΑΑ (με προϋπολογισμό ύψους 509 εκατ. ευρώ) και από το Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης/ΤΠΑ 2021-2025 (με προϋπολογισμό ύψους 391 εκατ. ευρώ) του Υπουργείου.
Τα σημεία αστοχίας ομαδοποιήθηκαν και διαχωρίστηκαν σε προτεραιότητες, με κριτήρια την κρισιμότητα, τη γραμμική τους συνέχεια και τη δυνατότητα αποπεράτωσής τους εντός του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος, ανάλογα με την πηγή χρηματοδότησης.