Περιφέρεια

Σε λειτουργία από σήμερα ο αυτοκινητόδρομος Ε 65

Στην κυκλοφορία δίδονται σήμερα τα τελευταία τμήματα του αυτοκινητόδρομου Ε65 και έτσι η Κεντρική Ελλάδα αποκτά έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο 136  χλμ που καθιστά πιο εύκολη την κυκλοφορία και την μετακίνηση προς το Καρπενήσι, την Καρδίτσα, τα Τρίκαλα, τα Μετέωρα και την Λίμνη Πλαστήρα.

Τα δυο τμήματα  είναι από την Λαμία μέχρι την Ξυνιάδα, μήκους 18,5 χλμ που περιλαμβάνει και τα τούνελ στο όρος Όρθρυς, όπως επίσης και το τμήμα Τρίκαλα-Καλαμπάκα μήκους 25 χλμ, καθιστώντας έτσι τον Ε65 έναν ολοκληρωμένο αυτοκινητόδρομο της Κεντρικής Ελλάδας που ξεκινά από το ύψος της Αλαμάνας, λίγο πριν τη Λαμία όπου συναντά τον ΠΑΘΕ μέχρι τα Μετέωρα, μειώνοντας σημαντικά το χρόνο της διαδρομής.

default

Λίγο μετά τις 10 το πρωί ο πρωθυπουργός που βρέθηκε σε ειδική εκδήλωση που οργανώθηκε κοντά στο τούνελ της Όρθρυος ενημερώθηκε από τον Υπουργό Υποδομών-Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα για τα χαρακτηριστικά του έργου, όπως επίσης και για το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του τελευταίου τμήματος από την Καλαμπάκα μέχρι την Εγνατία οδό μήκους 46 χλμ.

Ο πρωθυπουργός κατά την διάρκεια της ομιλίας του υπογράμμισε την αξία του έργου και τις αναπτυξιακές του δυνατότητες σημειώνοντας πως «σήμερα είναι μία σπουδαία μέρα καθώς παραδίδουμε έναν δρόμο με τεράστια αναπτυξιακή σημασία», υπενθυμίζοντας ότι «τα έργα αυτά δεν θα είχαν γίνει χωρίς την βοήθεια από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η ΝΔ έβαλε την χώρα στην ΕΕ, την κράτησε στην ΕΕ και αγωνίζεται μέσα στην Ευρώπη», είπε χαρακτηριστικά.

default

Ο ίδιος υπογράμμισε πως «κλείνουμε τις εκκρεμότητές μας με το παρελθόν. Το 2019 είχαμε δεσμευτεί για εργοτάξια στην χώρα και σήμερα τα εργοτάξια αυτά αποδίδουν σιγά – σιγά έργα στους πολίτες».

Αναφερόμενος στο συγκεκριμένο έργο υπογράμμισε τα προβλήματα τα οποία κυριάρχησαν ενδιάμεσα τονίζοντας ότι «είναι ένα έργο που δοκιμάστηκε στην οικονομική κρίση, έμεινε κυριολεκτικά χρηματοδοτικά κολοβό».

default

Ο πρωθυπουργός έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο νότιο τμήμα και τα προβλήματα που υπήρχαν και ξεπεράστηκαν ενώ ανέλυσε τις προσπάθειες που έγιναν στην ΕΕ για την χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης το οποίο όπως είπε «βρέθηκε σε χρηματοδοτικό κενό. Τέλος έκανε ιδιαίτερη αναφορά «στην μείωση των τροχαίων ατυχημάτων με την παράδοση νέων οδικών αξόνων».

Όπως υπογραμμίστηκε κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, το συνολικό μήκος του Ε65  θα είναι 182,1 χλμ και ο συνολικός προϋπολογισμός φτάνει στο 1,3 δις ευρώ περίπου, χαρακτηρίζοντας το συγκεκριμένο έργο ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα που δίνει μια νέα αναπτυξιακή δυναμική στον κορμό της χώρας.

Χρ. Σταϊκούρας: Παραδίδουμε, ενοποιημένο, το μεγαλύτερο τμήμα του Ε65

 

«Με τη σημερινή παράδοση στην κυκλοφορία δύο σημαντικών τμημάτων του έργου, ολοκληρώνουμε τον οδικό άξονα Λαμία – Καρδίτσα – Τρίκαλα – Καλαμπάκα, συνολικού μήκους 135 χλμ.», δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, κατά την παράδοση του μεγαλύτερου τμήματος του.

Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε πως όταν ολοκληρωθεί ο Ε65, με την παράδοση και των τελευταίων 46 χλμ. μέχρι την Εγνατία Οδό, στο τέλος της περιόδου αξιοποίησης από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, θα αποτελέσει τον τρίτο κάθετο εθνικό άξονα της ηπειρωτικής χώρας.

«Tο 48% του υπολειπόμενου έργου έχει ήδη ολοκληρωθεί», συμπλήρωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, τονίζοντας ότι «ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας δεν θα ήταν πραγματικότητα, αν δεν ήμασταν μέλη της ΕΕ».

Αναφερόμενος στα οφέλη του έργου, ο κ. Σταϊκούρας επεσήμανε ότι:

Επιτυγχάνονται ταχύτερες και οικονομικότερες μετακινήσεις. Η διαδρομή Αθήνα – Τρίκαλα μειώνεται στις 3 ώρες και η διαδρομή Αθήνα – Καρδίτσα στις 2 ώρες και 35 λεπτά.

Με την ολοκλήρωση του οδικού άξονα θα επιταχυνθεί η πρόσβαση στις περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Ανατολικής Ηπείρου.

Ενισχύεται η ασφάλεια των οδικών μετακινήσεων και μεταφορών.

Προωθείται η περιφερειακή ανάπτυξη, ο τουρισμός και η εμπορευματική διακίνηση, συμβάλλοντας στην περαιτέρω μείωση του ποσοστού ανεργίας και στην αύξηση του κατά κεφαλήν εισοδήματος.

Διευκολύνεται η πρόσβαση στο εξωτερικό, καθώς ο σύγχρονος αυτοκινητόδρομος συνδέεται, μέσω της Εγνατίας Οδού και των καθέτων αξόνων αυτής, με το εξωτερικό.

 «Διαβεβαιώνουμε ότι θα συνεχίσουμε στην ίδια κατεύθυνση, με ταχύτητα, υπευθυνότητα και μεθοδικότητα, ώστε, με αίσθημα ευθύνης, να συμβάλλουμε στην ολόπλευρη ισχυροποίηση της Πατρίδας μας», κατέληξε στην ομιλία του ο κ. Σταϊκούρας.

 

Τα διόδια – το κόστος

Ο Ε65 διαθέτει, δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και επιπλέον μία λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης ενώ στη διάθεση κάθε οδηγού σε 24ωρη βάση βρίσκονται υπηρεσίες οδικής ασφάλειας.

Στον Ε65 θα λειτουργούν 3 μετωπικοί σταθμοί διοδίων. Πρόκειται για τους σταθμούς Λιανοκλαδίου στο 17,1 χλμ. λίγα χλμ βόρεια του κόμβου προς Καρπενήσι με κόστος διέλευσης για τα ΙΧ στα 1,85 ευρώ, Σοφάδων στο 66,2 χλμ. με κόστος 3,40 ευρώ και Τρικάλων στο 105,7 χλμ με κόστος 2,95 ευρώ.

default

Έτσι το κόστος για έναν οδηγό που θα εισέλθει στην αρχή του Ε65 και θέλει να φθάσει έως την Καλαμπάκα είναι 8,2 ευρώ. Ακόμα σε λειτουργία είναι επίσης οι πλευρικοί σταθμοί Ανάβρας με κόστος διέλευσης για τα ΙΧ τα 2 ευρώ, Προαστίου με 1,15 ευρώ, Τρικάλων με 0,80 ευρώ και Καλαμπάκας με 0,90 ευρώ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα όταν ολοκληρωθεί ο Ε65 η διαδρομή από την Λαμία έως την Εγνατία θα διαρκεί 1 ώρα και 45 λεπτά, από 3 ώρες και 15 λεπτά που χρειάζονταν πριν την κατασκευή του.

default

Τεχνικά χαρακτηριστικά αυτοκινητοδρόμου Ε65

Ο Ε65 αναμένεται στο σύνολο των 182,1 χλμ. να έχει παραδοθεί προς το τέλος του 2025 ίσως κι εντός του 2026.

Τα τεχνικά του χαρακτηριστικά είναι:

-182,1 χλμ.

-14 Ανισόπεδοι Κόμβοι & 2 Ημικόμβοι

– 4 δίδυμες σήραγγες και 1 σήραγγα μονού κλάδου

Σήραγγα Τ2 μήκους 3 χλμ. (οροσειρά Όθρυος, Μοσχοκαριά)

Σήραγγα Τ3Α μήκους 113μ (Λίμνη Σμοκόβου, Λουτρά Καίτσας)

Σήραγγα Τ3 μήκους 387μ (Λίμνη Σμοκόβου, Λουτρά Καίτσας)

Σήραγγα μονού κλάδου μήκους 65μ (Καστράκι Καλαμπάκας)

Σήραγγα μήκους 400μ στη χ.θ. 175+660 (Λειβάδια – Αιμιλιανός)

– 48 Γέφυρες, εκ των οποίων 35 μήκους άνω των 50 μ

– 33 Άνω Διαβάσεις & 76 Κάτω Διαβάσεις

– 291 Κιβωτοειδείς οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας

– 5 αμφίπλευροι Χώροι Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Χ.Σ.Α.)

– 4 Μετωπικοί Σταθμοί Διοδίων (ΜΣΔ) και 5 Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων (ΠΣΔ)

– 4 αμφίπλευροι Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Σ.Ε.Α.)

– 4 Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης (Κ.Ε.Σ.)

– 2 Κέντρα Διαχείρισης Κυκλοφορίας & 4 Κέντρα Εξυπηρέτησης Σηράγγων

– 2 κτήρια Τροχαίας και 1 κτήριο Πυροσβεστικής

default

Τεχνικά χαρακτηριστικά ανά τμήμα

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά ανά τμήμα του Ε65 έχουν ως εξής:

 

  1. Νότιο τμήμα- Από ημικόμβο με Α.Θ.Ε. έως Α/Κ Ξυνιάδας 32,5 χλμ.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Νότιου Τμήματος είναι:

1 δίδυμη Σήραγγα μήκους περίπου 3 χλμ. ανά κλάδο

15 Γέφυρες

5 Άνω & 6 Κάτω Διαβάσεις

1 αμφίπλευρος Χώρος Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC)

62 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας

3 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Λαμίας, Καρπενησίου, Ξυνιάδας) & 2 Ημικόμβοι (Ανθήλης και Α.Θ.Ε.)

1 αμφίπλευρος Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών ( Σ.Ε.Α. Λιανοκλάδι)

1 Μετωπικός Σταθμός Διοδίων (Λιανοκλάδι)

1 Κέντρο Ελέγχου & Συντήρησης (Λιανοκλάδι)

1 Κτήριο Τροχαίας (Λιανοκλάδι)

default
  1. Κεντρικό Τμήμα – Από Α/Κ Ξυνιάδας έως Α/Κ Τρικάλων 79,1 χλμ.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του κεντρικού τμήματος είναι:

2 δίδυμες σήραγγες συνολικού μήκους περίπου 500μ., ανά κλάδο

13 Γέφυρες με σημαντικότερη τη Γέφυρα του Πηνειού μήκους 595 μ.

17 Άνω & 22 Κάτω Διαβάσεις

4 αμφίπλευροι Χώροι Στάθμευσης & Ανάπαυσης

140 οχετούς και διαβάσεις πανίδας

5 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Ανάβρας, Σοφάδων, Καρδίτσας, Προαστίου και Τρικάλων) & 2 Ημικόμβοι (Σμοκόβου και Λόγγου)

1 αμφίπλευρος Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών ( Σ.Ε.Α. Σοφάδες)

2 Μετωπικούς Σταθμούς Διοδίων (Σοφάδες & Τρίκαλα) και 2 Πλευρικούς Σταθμούς Διοδίων (Ανάβρα και Προάστιο)

1 Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας (Σοφάδες)

1 Κτήριο Τροχαίας (Σοφάδες)

1 Κέντρο Ελέγχου Συντήρησης (Σοφάδες)

1 Κτήριο Πυροσβεστικής (Ξυνιάδας)

1 Κτήριο Εξυπηρέτησης Σήραγγας

default
  1. Βόρειο Τμήμα (Α/Κ Τρικάλων – Α/Κ Εγνατίας)70,5 χλμ.

Σήμερα  παραδίδονται σε κυκλοφορία τα πρώτα 25 χλμ. έως και τον Α/Κ Καλαμπάκας.

Για την κατασκευή του υπολειπόμενου Βόρειου τμήματος του Ε65 έχουν στηθεί και λειτουργούν οι παρακάτω εγκαταστάσεις:

Κεντρική εγκατάσταση, περιοχή Βασιλικής (122,8 χλμ.)

Υποστηρικτή εγκατάσταση, περιοχή Μυκάνης (144,5 χλμ.)

Κεντρική εγκατάσταση, περιοχή Πηγαδίτσας (179,1 χλμ.)

Υποστηρικτική εγκατάσταση, περιοχή Αγιόφυλλου (161 χλμ.)

Στα δύο εργοτάξια Βασιλικής και Πηγαδίτσας απασχολούνται 780 άτομα προσωπικό και χρησιμοποιούνται 440 Μηχανήματα έργου και Φορτηγά

 

 

Σχετικές αναρτήσεις

Δικαστικές περιπέτειες για πρώην αιρετούς του Δήμου Αγράφων

efthia

Προκήρυξη νέων θέσεων στις Λαϊκές Αγορές της Στερεάς Ελλάδας

efthia

Τα δρομολόγια των Κ.Α.Μ. της Μ. Εβδομάδας από 29 Απρίλη έως 5 Μάη

efthia
Φόρτωση....